حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

آیت‌آلله ری شهری در علوم حدیث جریان‌ساز بود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به شخصیت علمی آیت‌الله ری شهری گفت: کار پژوهشی در حوزه حدیث بسیار صورت گرفته است، اما آیت‌آلله ری شهری در علوم حدیث جریانی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی در آیین نکوداشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با عنوان «تجلیل از پنجاه سال حدیث پژوهی و دو دهه خدمت در حج و زیارت» که چهارشنبه (۱۵ بهمن ماه ) در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، شجاعت آیت‌الله ری شهری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: نقش آیت‌الله ری‌شهری نقشی بی‌بدیل در انقلاب اسلامی بوده است.


وی افزود: در مسأله جانشینی حضرت امام خمینی(ره) و شرایطی که به وجود آمده بود، آیت الله ری شهری با ایثار و فداکاری در این مسأله وارد شد و انقلاب را از یک خطر بسیار بزرگ نجات داد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در توصیف شخصیت علمی آیت‌الله ری شهری ابراز داشت: کارهای بسیاری در حوزه حدیث‌پژوهشی صورت گرفته ، اما آیت‌آلله ری شهری در علوم حدیث جریانی ایجاد کرده است.


وی اثر ماندگار میزان الحکمه را از منابع مهم مراکز شرق‌شناسی دانست و گفت: این کتاب از عالی‌ترین کتاب‌های اسلامی در زمینه حدیث، و از آثار گرانبهای آیت الله ری شهری به شمار می‌رود.


| شناسه مطلب: 104871




آیت الله ری شهری



نظرات کاربران