سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد

سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در یمن خبر داد

سازمان ملل متحد بامداد جمعه در گزارشی اعلام کرد: سرکرده شاخه القاعده در یمن دستگیر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد به شورای امنیت آمده است: «خالد باطرفی» سرکرده شاخه القاعده در یمن، ماه اکتبر طی عملیاتی در شهر «الغیضه» واقع در استان «المهره» بازداشت شده است.


براساس این گزارش، در این عملیات «سعد عاطف العولقی» معاون باطرفی کشته شده است.


در این گزارش اشاره ای به محل نگهداری باطرفی نشده است.


خالد باطرفی پس از کشته شدن «قاسم الریمی» سرکرده پیشین القاعده در یمن، اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به رهبری این گروه تروریستی انتخاب شد.


پیش‌تر «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.


 تاکنون شماری از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در بخش‌های جنوبی یمن توسط نیروهای امنیتی دستگیر یا کشته شدند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران