رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان

رونمایی از قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان

کتاب «قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان» همزمان با آخرین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «قرآن حکیم همراه با خلاصه تفسیر مجمع‌البیان» امروز جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه همزمان با آخرین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی رونمایی شد.


تفسیر شریف مجمع‌البیان اثر مرحوم علامه طبرسی(متوفی ۵۴۸ ه.ق) است و ساختار تفسیری آن شامل ذکر اختلاف شماره آیات، فضیلت سوره‌ها، تفسیر، اختلاف قرائات، اِعراب و ... است. این تفسیر متأثر از دو تفسیر قبل از خود یعنی تبیان شیخ طوسی و جامع‌البیان طبری است.


مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر کار تفسیری در حوزه‌های علمیه فرموده‌اند: «مجمع‌البیان تفسیر بسیار عالمانه‌ای است و مرحوم طبرسی ذیل برخی آیات علم خود را در استنباط، نشان داده است.»


مجموعه حاضر که با تلاش علمی کریم دولتی و داود صائمی فراهم آمده، تلخیصی بر این تفسیر است که در آن سعی شده تا از بیان تفصیلی دیدگاه‌های صرفاً تخصصی، ذکر اسناد، مباحث نحوی، قرائات و ... اجتناب شود و برای عموم خوانندگان قابل استفاده باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران