همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای  اصفهان برگزار شد

همایش مواکب اربعین حسینی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر همایش مواکب اربعین حسینی با سخنرانی آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش مواکب اربعین حسینی با سخنرانی آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان و با حضور مسئولین استان و موکب های اربعین حسینی و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان های استان و جمعی از خیرین در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.


در این همایش، آیت الله مهدوی خدمت خالصانه به زائرین امام حسین (ع) را توفیق الهی دانست و کار فرهنگی و معنوی در موکب های ایام اربعین حسینی را مقدم بر تغذیه و امور رفاهی زائرین بر شمرد.


وی عشق به حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) و ائمه اطهار را عامل اصلی  تحمل زحمات و رنج های بر پائی موکب ها عنوان کرد و از مسئولین موکب ها خواست تا در این ایام آنچه مورد رضایت خداوند است و وظیفه آنها می باشد علاوه بر کمک های مومنانه و کمک های معنوی و فرهنگی به مردم انجام دهند.


در ادامه این همایش ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان با بیان توصیه های اخلاقی و اعتقادی به موکب داران ، اخلاق حسنه  و رفتار اسلامی را از ملاک های اساسی در بر پائی موکب عنوان کرد.


وی موکب ها را نهر هایی دانست که فیض اهل بیت (ع) را به مردم و زائرین حضرت ابا عبد الله (ع) می رسانند.


آقای عسکری رئیس ستاد باز سازی عتبات عالیات استان اصفهان نیز در این همایش ، اهداف برگزاری نشست سالانه موکب داران اربعین حسینی را بیان کرد.


وی با اشاره به این که جلوه های محبت به اهل بیت (ع) در پذیرائی خادمین در موکب ها تجلی می یابد همدلی و مودت بین علاقمندان به اهل بیت را در همایش عظیم پیاده روی اربعین یادآور شد.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان همچنین به تلاشهای موکب داران استان اصفهان برای ارائه خدمات با برپائی موکب مهربانی و کمک های مومنانه، موکب عاطفه ها و کمک به دانش آموران بی بضاعت و موکب بهداشت و سلامت در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد.


این گزارش حاکیست، در پایان این همایش، مسئولین موکب های اربعین حسینی بر تلاش برای برپائی موکب ها در راستای  اهداف ستاد باز سازی عتبات عالیات و خدمت رسانی به مردم در اربعین حسینی وکمک های مومنانه تاکید کردند.




نظرات کاربران