درنشست مسئولان حوزه حج تاکید شد؛
دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند

درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تصریح شد: تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.
در این جلسه آقایان داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروههای 21 گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت و کامران اکبری مدیرکل دفتر برنامه ریزی ، پذیرش و اعزام زائران حج و عمره درباره کارگروه بازنگری فرآیندهای حوزه ثبت نام ، برنامه ریزی ، حمل و نقل و اعزام گزارش دادند. 
آقای باقری تصریح کرد: این دبیرخانه فرآیندهای اجرایی را با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در مرکز و 32 استان آماده کرده و بر اساس مصوبات صورت گرفته سامانه تشرف هوشمند سازی خواهد شد. 
آقای اکبری نیز گفت: نزدیک به یک میلیون و صد هزار نفر ودیعه گذار برای تشرف به حج تمتع داریم که اکثر این  افراد به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران مراجعه نکردند و لازم است برای تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خود اقدام کنند.  
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم لزوم تسهیل دسترسی زائران برای همراهی در فرآیندهای حج را تاکید و خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه ای جامع که در برگیرنده فرآیندهای مختلف از جمله ثبت نام، اعزام، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و اسکان و... شود مدنظر قرار گرفته و مزایا و معایب آن بررسی شود تا بهترین روش اجرایی گردد.
دراین جلسه آقای دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در خصوص نحوه تامین واکسن مننژیت و داروهای مورد نیاز برای حجاج در صورت برگزاری حج تمتع گزارش داد. 
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه ، فرا رسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با اشاره به تاکید امام امت مبنی براینکه  انقلاب متعلق به همه است، همگان را به  تلاش بیشتر برای محقق شدن توصیه ها و رهنمودهای امام راحل قدس سره ومقام معظم رهبری مدظله و آرمان های انقلاب اسلامی فراخواند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران