ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان

ادامه اعتراضات به قوانین محدود‌کننده دولت فرانسه علیه مسلمانان

نهادهای اسلامی فرانسه به اعتراض خود علیه قوانین محدود‌کننده دولت علیه نهادهای اسلامی این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از آناتولی، نهادهای اسلامی فرانسه به اعتراض خود علیه منشور محدود‌کننده فعالیت‌های مسلمانان در فرانسه که از سوی دولت رئیس‌جمهور امانوئل مکرون تهیه و از سوی برخی فدراسیون‌های عضو شورای  مسلمانان فرانسه(CFCM) امضا شده است، ادامه می‌دهند.


در تازه‌ترین مورد از این اعتراضات، شورای اسلامی منطقه ساووی (CDCM)در بیانیه‌ای اعلام کرد که منشور اصول اسلام در فرانسه بدون مشورت با مقامات و انجمن‌های اسلامی در منطقه تهیه شده است.


این بیانیه با اشاره به اینکه جامعه مسلمانان در منطقه از این قانون راضی نیستند و به این متن اعتراض دارند، افزود: این قوانین فقط مسلمانان را هدف قرار داده است.


ماه گذشته سه سازمان عضو شورای مسلمانان فرانسه به طور یک جانبه «منشور اصول اسلام» را که در تأیید سازگاری اسلام با قوانین فرانسه است، محکوم کردند.


پس از هفته‌ها اختلاف نظر داخلی، این شورا که از ۹ سازمان اسلامی تشکیل شده اعلام کرد که در مورد متن این منشور مبنی بر «رد دخالت خارجی در امور مسلمانان فرانسه، اسلام سیاسی و برخی اعمال سنتی و رعایت برابری جنسیتی» به توافق رسیده است. این توافق‌نامه می‌تواند زمینه‌ساز تشکیل «شورای ملی امامان جماعات» باشد که دارای اختیار ارائه مجوز کار به آنها خواهد بود.


براساس گزارشی که از سوی فرانس ۲۴ منتشر شده، این شورا ورود امامان جماعت و مبلغان اسلامی از ترکیه، تونس، مراکش و الجزایر را ممنوع خواهد کرد و ممکن است ۳۰۰ امام جماعت فعلی از فرانسه اخراج شوند.


| شناسه مطلب: 104952




مسلمانان فرانسه



نظرات کاربران