تشدید تدابیر کرونایی برای زائران مسجدالنبی(ص)

سخنگوی ریاست کل امور مسجدالنبی(ص) از ۱۵ اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به این مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ها، جمعان بن عبدالله العسیری، سخنگوی ریاست کل امور مسجدالنبی(ص) درباره اقدامات پیشگیرانه این اداره گفت: ریاست کل امور مسجدالنبی(ص) برای پیگیری اقداماتی که پیش‌تر اتخاذ شده بود، بررسی‌هایی داشته و نشست‌هایی را برگزار کرده است.


 وی افزود: بالا بردن سطح اقدامات پیشگیرانه، ارتقای هماهنگی‌ها، افزایش تیم‌های پزشکی وابسته به وزارت بهداشت و استقرار آنها در مسجدالنبی(ص)، اجرای برنامه‌های مدیریت بحران، کاهش تعداد کارگران در محوطه قدیمی حرم پیامبر(ص)، افزایش تهویه در روضه منوره و افزایش عملیات ضدعفونی مسجد پیامبر(ص) در هر ساعت، از اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در این جلسات بر آن تأکید شده است.


 از دیگر برنامه‌های این اداره، کاهش تعداد همراهان در مراسم تشییع جنازه‌ای است که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود. به گونه‌ای که فقط ۱۰ همراه با رعایت فاصله اجتماعی در مراسم حضور یابند.


همچنین سنجش تب از تمام کسانی که وارد حرم نبوی می‌شوند، اطمینان از سلامت تمامی افراد از طریق نرم‌افزار «توکلنا»، نظارت بر صحن‌ها برای مراقبت از فاصله اجتماعی، آگاه‌سازی کارمندان در خصوص پایبندی به تدابیر پیشگیرانه و افزایش تعداد وسایل ضدعفونی کننده در محوطه مسجدالنبی(ص) از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا در این مکان مقدس است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران