افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان

افتتاح پنجمین مدرسه حج کشور در کردستان

همزمان با  ایام الله دهه فجر، مدرسه حج کردستان با حضور نماینده ولی فقیه دراین استان، امام جمعه سنندج ، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان استانی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با  ایام الله دهه فجر، مدرسه حج کردستان روزسه شنبه (21 بهمن ماه) با حضور حجج الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان ، هادی اکبری مدیرامور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج با نام مدرسه شهید برهان الدین عالی افتتاح شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی دراین مراسم با بیان اینکه به فضل پروردگار، انقلاب اسلامی دارای رویش‌های زیادی مثل جهاد و شهادت بوده است، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی نهادهایی مانند سپاه، کمیته امداد امام (ره) و... نیز رویش پیدا کرده اند و البته یکی از رویش های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم مدیریت اهل سنت حج می باشد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: امروز روز مبارکی است و شاهد افتتاح مدرسه «حج» در شهر سنندج هستیم و با این مدرسه اکنون 5 مدرسه حج در کشور داریم.


این استاد حوزه  با اشاره به ظرفیت و همدلی مثال زدنی حج، اظهار کرد: به فضل پروردگار همه به حج نگاه متحدی دارند، کسانی که به حج می روند و آن همدلی را با روحانیت اهل تشیع و اهل سنت کنار هم می بینند باید بدانند که این امری طبیعی در جهان اسلام است ولی با این وجود بعضی ها بر طبل تفرقه می کوبند.


حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه کشور نیاز به ثبات و آرامش دارد، افزود:  باید امید و خودباوری را در سطح جامعه زنده کنیم و بهترین کار ما و شما به ویژه روحانیت این است که جامعه را به سمت ثبات، وحدت و همدلی رهنمون نماییم.


حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه باید سعی شود که همیشه بر نقاط اشتراک تکیه گردد، اظهار کرد: یکی از مسایلی که در جامعه مورد نیاز است ،همت بالا می باشد.


وی عنوان کرد: اگر ما به همه چیز در جامعه با نگاه دلسوزانه بنگریم بی گمان هرگز از لغزش دیگران خوشحال نخواهیم شد.


ماموستا ابن خیاط هم دراین مراسم هدف اصلی از تاسیس مدرسه حج را هماهنگی و انسجام روحانیون و مدیران حج و معین و معینه‌ها در انجام مناسک حج دانست و مهم‌ترین دستاورد حج را وحدت و یکپارچگی عنوان کرد.


مدیرمدرسه حج کردستان با تاکید براینکه مهم‌ترین ملاک در مدرسه حج استان برنامه‌ و هدف‌گذاری‌های دفتر امور اهل سنت بعثه رهبری خواهد بود، افزود: تمام توان خود را برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین روحانیون، معین و معین‌ها و ... بکار خواهیم گرفت.


سخنران دیگر این مراسم امام جمعه سنندج بود که ازحج بعنوان نماد وحدت مسلمانان و عظمت جهان اسلام یاد کرد و گفت: حج نماد وحدت مسلمانان و عظمت جهان اسلام است.


ماموستا فایق رستمی، انقلاب اسلامی را اعجاز عصر حاضر توصیف و خاطرنشان کرد: مشورت، مساوات، عمران، آبادانی و عدالت از تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که در سراسر کشور تحقق آن را شاهد هستیم.


در این مراسم همچنین مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی ارتقای سطح علمی و توانایی های روحانیون کاروان‌ها را رسالت اصلی مدارس حج ذکر کرد.


وی گفت: روحانیون کاروان‌های حج باید از تاریخ، اماکن، اسرار حج، مناسک حج و ... اطلاع کامل داشته باشند به تعبیری دیگراطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا بتوانند با زائران ارتباط بهتری برقرار نمایند و این نمایندگی در جهت تحقق اهداف عالی وحدت بخش سازمان یافته است.


مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: حج عبادت خاصی هست و در شرایط زمانی و مکانی خاص صورت گرفته باعث تاثیرات شگرف روحی معنوی در انسان حج گزار     می شود بنابراین مادرصدد ارتقای سطح علمی افراد دخیل در برگزاری مسئله حج و کارگزاران این امر هستیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و اتفاقی که در این قرن افتاد و عالم را تحت تاثیر خود قرار داد عوامل و ریشه‌هایی داشت.


وی وحدت کلمه را مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی این وحدت کلمه بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و موجب استمرار آن شد.


حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: کنگره عظیم حج به مثابه بزرگترین همایش وگردهمایی مسلمانان حاوی پیام‌ها و دقایق ظریف انسان ساز است.


گفتنی است، تاکنون ۵ مدرسه حج در مناطقی که هموطنان اهل سنت زندگی می‌کنند راه اندازی شده که شامل دو مدرسه در گلستان یک مدرسه در سیستان و بلوچستان، یک مدرسه در قشم و یک مدرسه  در استان کردستان می باشد.


 




نظرات کاربران