نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شایسته است رسانه حوزه اقشار حوزوی و کارکردهای آنان را به جامعه معرفی کند

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب گفت: ضمن اینکه نیاز است چهره های حوزوی و سلوک آنان معرفی شوند، شایسته است در مورد خود حوزه، سرگذشت آن، اقدامات زعمای بزرگ حوزه در اعصار گذشته و تولیدات علمی و تبلیغی آن کار رسانه ای انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با حضور در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه از بخش های مختلف آن از جمله خبرگزاری حوزه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در نشستی با حجت الاسلام محمد رضا برته مسئول این مرکز و مدیران ایشان، با تبریک میلاد امام محمد باقر (ع)  گفت:  حوزه شایسته ترین جا و روحانی شایسته ترین فرد برای خدمت به جامعه است.


وی افزود: شبکه مجازی "بلکه شبکه حقیقی" از اهمیت بسیاری برخوردار است و کار در این فضا کاری بسیار ضروری، لازم و حساس است.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: اگر با دقت و هوشمندی وارد این فضا شویم، می توانیم از لحظه لحظه و فریم فریم اطلاعات آن استفاده ببریم.


وی گفت: رسانه در حوزه، به شکل گفتاری از زمان امام صادق (ع) بوده است، ولی به اشکال دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: اگر بتوانید کانال ها و رسانه های دین مدار را با تربیت نیروی هدفمند تقویت نمایید، قطعاً نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.


وی اظهار کرد: ضمن اینکه نیاز است چهره های حوزوی معرفی شوند ، شایسته است در مورد خود حوزه و سرگذشت آن، اقدامات زعمای بزرگ حوزه در اعصار گذشته و تولیدات آن کار رسانه ای انجام شود.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: رصد خدمات و فعالیت های اجتماعی کاری بسیار خوب و مهم است؛ مثلاً در روزهای آغازین شیوع کرونا حوزه علمیه مسائل اجتماعی مربوط به آن را ارائه داد و این گام بسیار مهمی در ورود حوزه علمیه به مسائل پیش روی جامعه بود.


وی افزود: یکی از مسائلی که در خصوص مدارس علمیه شهرستان وجود دارد این است که باوجود تمام مشکلاتشان در امور معیشتی و علمی، اما از حوزه علمیه قم فقط مطالبات علمی و تهذیبی دارند و خواستار تأمین اساتید مبرز علمی و تهذیبی هستند.


سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: رسانه حوزه می تواند با برقرار کردن ارتباط با     حوزه های استان ها، بخشی از این نیاز ها را پاسخ داده و به وسیله کلاس های مجازی دسترسی به اساتید خبره قم را برای طلاب و روحانیون شهرستان ها فراهم کند.


وی تصریح کرد: به نظر می رسد افراد معمم و مبلغین فراوانی در سطح کشور داریم، اما این عزیزان رسانه ندارند؛ باید فعالیت های آنان را نیز رسانه حوزه مورد توجه قرار دهد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که شایسته است اقشار حوزوی و کارکردهای آنها را به جامعه معرفی کرد، بیان داشت: وجهه حوزه های علمیه وجهه تقریبی است و می توان روحانیون اهل سنت را هم مورد توجه رسانه حوزه قرار داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران