ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

ایجاد جنبش‌ها و گروههای مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شکل گیری جنبش‌ها و گروههای مقاومت اسلامی در منطقه، آن را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شنبه شب ، 25 بهمن ماه در گفتگو با رادیو انقلاب به تشریح تاثیرات و پیامدهای رخداد و نفوذ انقلاب اسلامی درمنطقه و جهان پرداخت.


وی در برنامه "میراث روح الله" تحولات و تغییرات صورت گرفته در برخی کشورها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در گذشته در برخی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، قیام‌هایی رخ داد که اگر به خوبی مدیریت می‌شد، می توانست برای سایرکشورها الگو باشد ؛ اما این موفقیت را در این قیام‌ها شاهد نبودیم؛ درمقابل با پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از کشورها از ایران اسلامی الگو گرفته و در مقابل مستکبران ایستادند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مرزهایی که بین کشورها قرار داده شده، مرزهایی است که شامل افکار و ایده ها نمی‌شود، تصریح کرد: تفکرات انسانی از تمام این مرزها عبور می‌کند. بنابراین اگر تفکری در کشوری شکل بگیرد، می‌تواند به سایر کشورهای اطراف سرایت کند و ایران نیز از این مسئله جدا نبود و در میان کشورهای منطقه به عنوان یک کشور بزرگ توانست تاثیرات خود را داشته باشد.


وی توجه به مسائل فرهنگی، معیشت مردم و امنیت را سه عامل تاثیرگذار در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دنبال مدیریت جامعه براساس قرآن و سنت همراه با عقل و تدبیر است و این موضوع می‌تواند در سایر کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشد.


وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در منطقه حضور و تاثیرخوبی داشته است که این تاثیر برگرفته از آموزه های دینی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، تشکل گروه های مقاومت اسلامی در منطقه را الگوگیری از انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: بیشترین نقش وتاثیر را در این گفتمان، دشمنان دارند، اگر دشمنان احمق از شیوه های دیگر برای غافل کردن جامعه استفاده می کردند، شاید موفقیت بیشتری بدست می‌آورند، ولی با زورگویی به منطقه آمدند و مردم هم در مقابل آن‌ها مقاومت کردند. اگر در ارتباط با فلسطین و سایر کشورها عاقلانه و نه غاصبانه برخورد می کردند، این گونه مسائل رخ نمی داد، اینها بسیار سختگیرانه برخورد کردند و مردم با الهام گرفتن از آموزه های انقلاب اسلامی در مقابل امریکا ایستند و او را ذلیل کردند.




نظرات کاربران