مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت

مسجد فاطمة الزهرا(س)؛ تاج محل کویت

مسجد فاطمة الزهرا(س) کویت از جمله مساجد معروف غرب آسیا بوده که به تاج محل کویت مشهور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازایکنا، مسجد فاطمة الزهرا(س) در شهر کویت از جمله مساجد زیبای غرب آسیا به شمار می‌رود که به دلیل معماری خاص خود و شباهت به آرامگاه تاریخی تاج محل در هند، به تاج محل کویت نیز معروف است.



کار ساخت این مسجد در ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد و در سال ۲۰۱۱ میلادی به اتمام رسید. این مسجد ظرفیت پذیرش ۴۰۰۰ نمازگزار را دارد. چهار مناره این مسجد ۳۳ متر طول دارند و یک گنبد نیز به عرض ۱۶ متر و ارتفاع ۲۲ متر زینت‌بخش این مسجد است.


سنگ مرمر استفاده شده در این مسجد از ایران وارد شده و صنعتگران هندی و ایرانی به مدت ۸ ماه این روی سنگ مرمرها کار کرده تا آنها را برای استفاده در ساختمان این مسجد آماده کنند.



در نزدیکی مسجد فاطمة الزهرا یک کتابخانه و مرکز اجتماعات جداگانه برای بانوان در نظر گرفته شده و  پارکینگ این مسجد گنجایش ۱۰۰۰ خودرو را دارد.


| شناسه مطلب: 105007




کویت تاج محل مسجد



نظرات کاربران