مردم سوریه در محکومیت اشغالگری آمریکا و ترکیه تظاهرات کردند

شمار زیادی از ساکنان شهرهای الحسکه و قامشلی با برگزاری تظاهراتی، ضمن اعلام حمایت از رئیس جمهور این کشور، تأکید کردند که باید اشغالگری آمریکا و ترکیه پایان یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، گروه‌های اجتماعی و محلی در شهرهای الحسکه و قامشلی واقع در شمال شرق سوریه، علیه آمریکا و ترکیه و عناصر وابسته به آنان تظاهرات کردند.


شبکه خبری المیادین گزارش داد،  در این تظاهرات که در مرکز الحسکه و مرکز فرهنگی قامشلی برگزار شد، معترضان خواستار نامزدی بشار اسد برای ریاست جمهوری شدند.


تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی از نظامیان آمریکا و ترکیه خواستند که سوریه را ترک کنند.


شهروندان سوری تأکید داشتند که آماده هستند برای اخراج عناصر آمریکا و ترکیه و تروریست‌های وابسته به آنان، «مقاومت مردمی» را سازماندهی کنند.



شماری از تظاهرات‌کنندگان به خبرنگار المیادین گفتند: «سیاست تحریم‌های فلج‌کننده که آمریکا بر آنان تحمیل کرده، فقط به مقاومت و ایستادگی آنان خواهد افزود».


این افراد تأکید کردند که تحریمها مانع از حضور فعال آنان در انتخابات ریاست جمهوری آینده نخواهد شد.


افراد مذکور با تأکید بر اینکه بشار اسد در دور بعدی نیز رئیس جمهور سوریه خواهد شد، تأکید کردند که آمریکا باید تحریمهای سوریه را لغو کند، از غارت منابع ملت سوریه دست بردارد و از این کشور خارج شود.


تظاهرات‌کنندگان ضمن درخواست برای گفت‌وگوهای ملی سوری-سوری، خاطر نشان کردند، این گفتگوها باید به گونه‌ای باشد که به حاکمیت مجدد دولت سوریه بر اراضی این کشور منتهی شود.


این افراد همچنین ابراز اطمینان کردند که امنیت و ثبات در سوریه برقرار خواهد شد و خواهند توانست مناطق تخریب شده توسط تروریستها را بازسازی کنند.



این تظاهرات در اعتراض به جنایات شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا برگزار شد. این عناصر 15 بهمن ماه جاری، شماری از شهروندان سوری را در مسیر قامشلی-حسکه ربودند و شمار زیادی از خیابانهای این دو شهر را بستند.


| شناسه مطلب: 105027




سوریه تظاهرات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران