تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی

تاکید آیت‌الله بوشهری بر گسترش فضای معنوی در مراکز آموزشی

رئیس هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری در دیدار اعضای برگزار کننده ستاد اعتکاف قم بر گسترش فضاهای معنوی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان قم بر لزوم استفاده از برکات و فرصت های معنوی ماه های رجب، شعبان و رمضان تاکید کرد و گفت: اعتکاف یکی از جلوه های زیبای معنوی است که در آموزه های دینی ما نسبت به آن سفارش شده است.


رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: اعتکاف فرصتی است که نباید آثار و برکات معنوی آن را تنها به سه روز ایام اعتکاف رجبیه منحصر کنیم. در حقیقت باید از تمام لحظات این سه ماه که ماه رمضان، مرحله پایانی آن است، استفاده کنیم.


وی افزود: هیچ لحظه ای از این سه ماه را نباید از دست داد. باید با مناجات شعبانیه، اعتکاف، شب زنده داری و ... در ماه رجب، شعبان و رمضان، به خصوص دهه آخر ماه مبارک رمضان که از سنت های نبی اکرم (ص) است، استفاده کرد.


رئیس هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه آثار و برکات اعتکاف باید برای کل سال ذخیره شود، یادآور شد: علت بروز برخی آسیب ها و مشکلات اخلاقی در جامعه کمبود معنویت است، اگر برنامه های معنوی همچون اعتکاف، فراگیر شود و نسل جوان با معنویت آشنا شوند،جلوی افراط و تفریط ها گرفته می شود و مشکلات و بی اخلاقی ها و پرخاشگری ها هم برطرف می شود. 


وی نقش ستاد اعتکاف در ترویج معنویت در جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: ستاد اعتکاف در ترویج معنویت و سالم سازی و پالایش جامعه از بداخلاقی ها، نقش مهمی برعهده دارد بنابراین می‌تواند با برنامه ریزی درست و مناسب و ترویج معنویت در جامعه مخصوصاً در میان جوانان، در سالم سازی فضای جامعه، موثر باشد.


دبیر شورای‌عالی حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت ترویج معنویت در جامعه ابراز داشت: امروز نسل جوان ما در معرض شدیدترین بمباران ها و شبیخون های فرهنگی قرار دارند و ما هرچه بتوانیم فضای معنوی را در مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها و... گسترش بدهیم، در حقیقت پایه و اساس اخلاقی-تربیتی جوانان را درست طراحی و پایه ریزی کرده ایم و طبیعتاً انسانی که شخصیتش بر اساس معنویت شکل گرفت، وقتی در متن جامعه وارد می شود، با همان مبنا رشد می کند و شخصیتش ساخته می شود.


آیت الله حسینی بوشهری ضمن قدردانی از تلاش های ستاد اعتکاف گفت: اعتکاف در سالهای آغازین انقلاب، رونق نداشت و تقریباً پرونده اش بسته شده بود ولی شما نه تنها در داخل کشور بلکه در فضای بین المللی آن را ترویج کردید که این مسئله جای تقدیر و قدردانی دارد.


وی با اشاره به شرایط کشور و بیماری کرونا، گفت: البته با توجه به شرایط موجود، کار امسال شما بسیار سخت است اما در عین حال این جابجایی ها و تغییر برنامه ها، به نیت شما و به پاداشی که خداوند در حق شما مقرر کرده است، لطمه ای وارد نمی کند.


 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای ضمن تشریح فعالیت های ستاد اعتکاف گفت: امسال به صورت وبینار برخی برنامه ها برگزار می شود و همچنین  جشنواره ای با محوریت موضوع اعتکاف برگزار خواهد شد.


| شناسه مطلب: 105052




اعتکاف



نظرات کاربران