درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع)

درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع)

کتاب «پیشوای هدایت،درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین (ع) با محوریت خطبه امام حسین (ع) در سرزمین منا» نوشته حجت‌الاسلام محمدجواد مهدوی دامغانی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، موسسه انتشارات دلیل ما، کتاب «پیشوای هدایت، درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین (ع) با محوریت خطبه امام حسین (ع) در سرزمین منا» نوشته حجت‌الاسلام محمدجواد مهدوی دامغانی را روانه بازار نشر کرده است.


یکی از مهم‌ترین خطبه‌های امام حسین (ع)، خطبه‌ای است که در سفر حج و در سرزمین منا تحت شرایط ظالمانه حکومت غاصب اموی ایراد فرموده‌اند. فرمایشات امام (ع) در این خطبه دارای سه بخش است؛ «فضایل و مناقب امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌بیت پیامبر (ص)»، «دعوت به امر به معروف و نهی از منکر» و «وظیفه علما و لزوم ایستادگی در برابر ظلم و فساد و خطرات سکوت در مقابل زورگویان». در این کتاب به تشریح قسمت نخست از این فرمایشات یعنی بیان فضایل امیرالمؤمنین (ع) پرداخته می‌شود.


ویژگی کتاب


این اثر به  فصل‌های متعددی از زندگی امیرالمؤمنین (ع) می‌پردازد که برای خواندن این کتاب جذابیت ایجاد می‌کند.


پانویس و منابع معتبری که در بیان حوادث تاریخی و گاها داستانی استفاده کرده است خیلی حائز اهمیت می‌باشد.


ساختار کتاب


کتاب در شانزده فصل به بیان فضایل امیرالمؤمنین (ع) پرداخته است که عناوین آن بدین شرح است:


علی برادر جاوید پیامبر، علی در ماجرای سدالابواب، علی و استثنا و برگزیده، ولایت در غدیرخم، علی به منزله هارون، علی در روز مباهله، علی پرچم‌دار خیبر، علی و نزول سوره برائت، علی مشکل‌گشای مقام رسالت، علی مولا و صاحب اختیار مؤمنین، علی در محضر و خلوت پیامبر اکرم، علی والاترین مرد اهل‌بیت، علی سید و سالار اهل‌بیت، غسل پیامبر توسط امیرالمؤمنین، قرآن و عترت و دوستی با علی ملاک دوستی با خدا.


برشی از کتاب


نویسنده در صفحه 39 و 40 درباره انگیزهٔ امام حسین برای ایراد خطبه چنین می‌نویسد:


در این اوضاع و احوال و یک سال قبل از هلاکت معاویه، امام دوستان و آشنایان، مردان و زنان بنی‌هاشم و گروهی از انصار را به دور خویش جمع نموده و فرمودند: «احدی از اصحاب پیامبر که معروف به صلاح و عبادت هستند و امسال به حج آمدند را ترک نکنید و آنان را در نزد من جمع نمایید».


در نتیجه بنا بر نقلی هفتصد نفر و به نقل دیگر بیش از هزار نفر گرد خیمهٔ ایشان جمع شدند که حدود دویست تن آنان از اصحاب پیامبر اکرم که بودند.


امام حسین در مقابل آنان ایستاد و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: «شما از جنایاتی که این آشوبگر (معاویه) بر ما و شیعیان ما روا داشی آگاه هستید، و شاهد و ناظر ستم‌های او می‌باشید، اینک مطالبی را از شیر می‌پرسم، اگر راست گفتم مرا تصدیق کنید و اگر نادرست بود از من نپذیرید. گفتار مرا بشنوید و سخنم را بنویسید و آن را به خاطر بسپارید، و آنگاه که به شهر و دیار خود مراجعت می‌کنید به افراد با ایمان و مورد اعتماد از دوستان و آشنایان ابلاغ کنید؛ زیرا ترس آن دارم که این آیین مندرس گردد و این مذهب از بین برود، و الله متم نوره ولو کره الکافرون».


انتشارات دلیل ما کتاب «پیشوای هدایت: درخشش فضیلت‌های امیرالمؤمنین (ع) با محوریت خطبه امام حسین (ع) در سرزمین منا» نوشته حجت‌الاسلام محمدجواد مهدوی دامغانی را در 279 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه، قطع رقعی و با جلد شومیز، و قیمت 25000 تومان تجدید چاپ کرده است.


علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد ۹ مراجعه کرده، یا با تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ و ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران