درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه

درگذشت عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه

محمد امین ساراچ، عالم قرآنی و حدیث‌شناس برجسته ترکیه شب گذشته بر اثر کرونا درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از دیلی صباح، محمد امین ساراچ، حدیث‌شناس برجسته ترک، اواخر شب گذشته، اول اسفند ماه بر اثر بیماری کرونا درگذشت.


این شخصیت دینی که ۸۰ سال سن داشت، از عالمان برجسته علم حدیث و حافظ کل قرآن بود. وی در اربائه استان توکات در شمال ترکیه به دنیا آمد و تحصیلات قرآنی خود را از شش سالگی آغاز کرد. او بعدها کل قرآن را حفظ کرد.


وی در سال ۱۹۴۳میلادی، برای ادامه دروس اسلامی با تشویق خانواده به استانبول و بعداً برای ادامه تحصیل به مصر رفت و ۹ سال در آنجا ماند و در زمینه علم حدیث تحصیل کرد.


امین ساراچ مدت ۶۵ سال در مسجد فاتح، تفسیر، حدیث و فقه تدریس می‌کرد و در این مدت صدها دانشجو را از داخل و همچنین خارج از ترکیه پرورش داد.


مقامات ترکیه، از جمله اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه؛ فخرالدین کوجا (Fahrettin Koca)، وزیر بهداشت؛ نعمتان کورتولموش، معاون رئیس حزب عدالت و توسعه و برخی دیگر از مقامات این کشور درگذشت این شخصیت برجسته را به خانواده وی تسلیت گفتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران