نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد

نشست ''سالروز افتتاح نخستین سفارت فلسطین در جهان'' برگزار شد

جمعی از فعالان و مسئولان سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین با حضور در سفارت فلسطین در تهران، چهل و دومین سالروز تسخیر سفارت رژیم غاصب صهیونیستی و تبدیل آن به سفارت فلسطین را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جمعی از فعالان و مسئولان سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین روز شنبه 2 اسفند ماه،  با حضور در سفارت فلسطین در تهران، چهل و دومین سالروز تسخیر سفارت رژیم غاصب صهیونیستی و تبدیل آن به سفارت فلسطین را گرامی داشتند.


در این مراسم «حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین شخصیت های دیگر مقاومتی از جمله «ابونور» نماینده حزب فضیلت عراق، «ابوعارف» نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس، «مهدی شکیبایی» جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ، «احمد دستمالچیان» سفیر اسبق ایران در بیروت و حسین رویوران «کارشناس مسائل منطقه» حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.


حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسین شیخ الاسلام اظهار کرد: روز 30 بهمن ماه که مصادف با سالروز تاریخی افتتاح سفارت فلسطین در تهران است، درست بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران با تدبیر امام خمینی(ره) مسئله فلسطین در صدر و جزو اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.



حجت الاسلام امرودی تصریح کرد: امروز وحدت مردم فلسطین برای جهانیان نمایان شده است، بنابراین اولین دستاورد پیروزی انقللاب شکوهمند اسلامی تغییر استراژی مردم فلسطین بوده است.


وی افزود: امروز دیگر سرنوشت کشور فلسطین به دست فلسطینیان است، امروز دنیا به چهره پست و شرور رژیم صهیونیستی پی برده است در صورتی که در گذشته تا این حد به مسئله حق و باطل توجه نمی‌شد.


حجت الاسلام امرودی با اشاره به مسئله عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به یقین با آشکار شدن مسئله عادی سازی چهره خبیث حکام عرب مشخص شده است چرا که ملتها به هیچ وجه این معامله ننگین را نمی‌پذیرند؛ امروز باید به حکام امارات و سایرکشورهای عربی گوشزد کنیم که از خشم مردم مظلوم فلسطین و آزاده جهان بترسید.


حجت الاسلام امرودی اذعان داشت:تمام وعده های امام خمینی(ره)  ومقام معظم رهبری در خصوص مسئله فلسطین محقق می‌شود؛ ما نباید دستاوردهایمان را در این زمینه فراموش کنیم در نیم قرن اخیر ما شاهد هستیم که عزت مردم فلسطین به حقیقت پیوسته است؛این قرن، قرن اسلام و محو رژیم صهیونیستی، استبداد و استکبار و ظهور عدالت و حضرت حجت(عج) است.


حسین رویوران کارشناس مسائل منطقه در ادامه نشست اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران براساس انما المومنون اخوة است و همین  مسئله است که در برابر ملت مظلوم فلسطین احساس مسئولیت ایجاد می‌کند،  بنابراین اگر ما میخواهیم بدانیم که چه کسی پایبند اسلام است، براساس این شاخص باید آن را بررسی کنیم.



رویوران ادامه داد: ان شاءالله وضعیت فلسطین به زودی تغییرپیدا خواهد کرد خداوند نگفته است که فلسطین با معجزه آزاد میشود بلکه با ابزارهایی که امروز فراهم است و در اختیار قرار دارد آزادی آن حتمی است.


وی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی به لحاظ اجتماعی در حال فروپاشی است اما اجازه نشر اخبار آن را نمی‌دهند. با این حال مقاومت در حال صعود و رژیم صهیونیستی در حال سقوط است و این وعده خداوند است که به زودی محقق خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران