دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی

دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی

یکی از اساتید حوزه گفت: انسان برای رسیدن به کمالات معنوی با گردنه‌های سختی مواجه است که رمز عبور از این گردنه‌ها، دعا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرشفیعی شنبه شب(2 اسفند ماه) بعد از نماز عشاء طی سخنانی در حرم بانوی کرامت ماههای رجب، شعبان و رمضان را فصل دعا و عبادت دانست  وگفت: بیشتر ادعیه وارده از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مربوط به این سه ماه است و بر اساس روایت افضل عبادت‌ها، دعا است.


وی افزود: خداوند در قرآن کریم سفارش کرده است که مؤمنین باید همواره دست به دعا بردارند تا الطاف الهی شامل حال انسان شود.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق فرموده رسول گرامی اسلام خداوند کریم، بزرگوار و با حیا است و خداوند حیا می‌کند از بنده‌ای که دست‌هایش را برای دعا بلند کند اما دست‌هایش خالی برگردد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین  میرشفیعی تأکید کرد: به همان اندازه که خداوند از بندگان بی‌نیاز است دقیقاً به همان اندازه نیز مخلوقات به خداوند نیاز دارند و خداوند هستی مطلق و مخلوقات فقیر مطلق هستند.


سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: خداوند به انسان بسیار نزدیک است و انسان منهای خدا هیچ است و خداوند جواب کسی را که طالبش باشد، لبیک می‌گوید.


وی افزود: یکی از بهترین ادعیه، استغفار است که در ماه رجب نیز بسیار توصیه‌شده است و باعث آمرزش معاصی انسان می‌شود به‌شرط اینکه استغفار و توبه حقیقی، صادقانه باشد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین  میرشفیعی ماه رجب را ماه نزول رحمت بیکران خداوند توصیف کرد و گفت: تمامی بندگان به درگاه الهی باید بسیار شکرگزار باشند و عدم نگرش شاکرانه در حقیقت کفران نعمات است.


سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بنده حقیقی هیچ‌گاه خود را طلبکار از خداوند نمی‌داند و همیشه خود را بدهکار به‌حساب می‌آورد و با تمامی اعمالی که دارد خود را مقصر و بدهکار می‌داند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر شفیعی خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به کمالات معنوی با گردنه‌های سختی مواجه است که چاره‌اش دعا است.


وی افزود: نسخه‌ای که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برای انسان‌ها می‌دهند جامع و کامل است و حضرت علی (ع) در سخنی خطاب به فرزندشان امام حسن (ع) می‌فرمایند خداوندی که باطن و عظمت عالم هستی در دستان اوست اجازه و اذن داده است دعا کنید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران