پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی

پایان بخشی از مرحله بازسازی باب امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی

بخش پروژه‌های مهندسی آستان مقدس عباسی، از اتمام یکی از مهمترین مراحل بازسازی و توسعه باب امام موسی کاظم (علیه السلام) از سمت داخل خبر داد.

به پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الکفیل،  بخش پروژه‌های مهندسی آستان مقدس عباسی اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی و توسعه باب امام موسی کاظم (ع) از سمت داخل حرم به پایان رسیده است .این باب یکی از ورودی‌های ویژه بانوان و نیز یکی از ورودی‌های مهمانسرای آستان قدس به شمار می‌رود، که در ضلع جنوب غربی صحن مطهر واقع شده است و با طراحی نوین و متناسب با بخش اصلی داخل حرم به اجرا درآمده است.


«مهندس ضیاء مجید الصائغ» رئیس این بخش اظهار داشت: باب امام کاظم (ع) از نظر طراحی از سایر ورودی‌های آستان قدس متفاوت است. این باب به شکل مستقیم به صحن مطهر منتهی نمی‌شود، بلکه از طریق یک انحنا به فضای صحن می‌رسد. این موضوع ما را بر آن داشت تا طرحی متناسب با این وضعیت برای آن طراحی کنیم، که از یک سو با ورودی اصلی و از سوی دیگر با سایر ورودی‌های آستان در تناسب و هماهنگی قرار گیرد. تمام این عناصر در کنار هم با ترکیبی از اصالت و مدرنیته، از سمت داخل به صحن مطهر‌ مشرِف است.


وی افزود: اقدامات سنگفرش زمین این ورودی از در اصلی تا صحن مطهر، یکی از مهمترین مراحل این پروژه بود که به اتمام رسید.


وی توضیح داد: کار پوشش با سنگ‌های مرمر طبیعی انجام شده و در آن نکات مهمی از جمله تناسب سطح ارتفاع از سطح حرم مطهر مورد توجه گرفته است، تا رفت و آمد زائران در آن به سهولت انجام شود. تنها کار باقی مانده پوشش و تزیین دیوارها با کاشی کربلایی است که کارهای مقدماتی آن نیز انجام گرفته است.


گفتنی است که این اقدامات بخشی از پروژه متناسب سازی ورودی های حرم مطهر، با ورودی اصلی آن به شمار می‌رود، تا آن‌ها در قالب جزء واحدی شکل گیرد. این طرح از ابتدای ورودی آغاز و تا انتهای باب قدیم که به ایوان‌های صحن شریف می‌رسد، ادامه دارد. تمام این اقدامات مطابق با طرح خاصی، متناسب با بافت معماری آستان قدس و نیز هماهنگ با سایر ورودی‌ها جهت دستیابی به جزئی واحد از یک کل متمرکز در حال انجام است.




نظرات کاربران