تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)
تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)

تعبیر زیبای امام رضا(ع) در مورد ولادت امام‌جواد(ع)

یکی از سخنرانان مذهبی گفت: تعبیری که در مورد ولادت امام جواد علیه‌السلام مطرح شده برای هیچ امامی ذکر نشده و طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام، هیچ مولودی برای شیعیان بابرکت‌تر از این مولود نبوده و این نشان‌دهنده خیروبرکت کثیر این مولود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در سخنانی در شب میلاد امام جواد علیه‌السلام در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: یکی از اعمالی که از آن غفلت داریم که به‌عنوان افضل اعمال از آن یادشده، صلوات بر خاندان عصمت و طهارت است. تعبیری که در مورد ولادت امام جواد علیه‌السلام شده برای هیچ امامی ذکر نشده و طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام،هیچ مولودی برای شیعیان بابرکت‌تر از این مولود نبوده و این نشان‌دهنده خیروبرکت کثیر این مولود است.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شاید بعضی از جهات برکت این است که امام رضا علیه‌السلام در سن ۵۰ سالگی بچه‌دار شدند و این حکمت الهی بود و براثر دیر فرزند دار شدن امام رضا علیه‌السلام دشمنان طعنه  می‌زدند که امام رضا علیه‌السلام عقیم هستند و دوستانی که ایمانشان ضعیف بود نیز دچار تشکیک شده بودند. طبق قول مشهور از شیخ عباس قمی، امام رضا علیه‌السلام تک‌فرزند بودند و طبق قول ضعیف نیز یک فرزند دختر هم داشتند؛ اما وجود امام جواد علیه‌السلام باعث خوشحالی و شعف شیعیان شد و از طعنه دشمنان رها یافتند.


سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اولین امامی که در سن خردسالی و هشت‌سالگی به امامت رسید، امام جواد علیه‌السلام هستند که چنین موضوعی سابقه نداشت تا کودکی به‌عنوان حجت خدا بر روی زمین منصوب شود. 


 


وی افزود: طبق فرموده امام جواد علیه‌السلام رفتن به‌سوی خداوند با قصد و نیت خالص و رغبت قلبی بالاتر از حرکت دادن اعضا و جوارحی است که با حضور قلب نباشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران