۶ ترجمه جدید از قرآن مجوز نشر گرفت

یازدهمین جلسه شورای تخصصی نظارت بر ترجمه‌های قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و طی آن ۶ ترجمه جدید از قرآن مجوز نشر دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، یازدهمین جلسه شورای تخصصی نظارت بر ترجمه‌های قرآن کریم با موضوع بررسی نهایی و تصمیم‌گیری در خصوص صدور مجوز انتشار ترجمه‌های قرآن کریم، روز یکشنبه سوم اسفندماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی وزیر ارشاد برگزار شد.


آثاری که پیش از این برای تعیین داوری و ارسال برای ارزیابی در جلسه قبل این شورا بررسی شده بود، پس از انجام ارزیابی به دبیرخانه این شورا عودت داده شد و در انتظار بررسی نهایی در یازدهمین جلسه شورا بود.


در یازدهمین جلسه شورای بررسی نهایی و تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز انتشار ترجمه‌های قرآن، اعضای شورا در باره نتایج ارزیابی پرونده ۱۱ اثر ارسالی تبادل نظر کردند و از مجموع این ۱۱ اثر، برای انتشار ۶ اثر با اعمال اصلاحات دقیق و علمی، موافقت شد.


شورای تخصصی بررسی نهایی و تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز انتشار ترجمه‌های قرآن کریم در زمستان سال ۱۳۹۷ با دستور معاون قرآن و عترت و به منظور تصمیم‌گیری در رابطه با صدور و تمدید مجوز ترجمه‌های قرآن کریم کار خود را آغاز کرد که از مهم‌ترین وظایف آن می توان به نظارت دقیق بر تولید ترجمه‌های قرآن کریم و دیگر آثار قرآنی و برقراری ارتباط موثر با جامعه قرآنی اشاره کرد.


همچنین از جمله شاخص های مورد نظر این شورا در بررسی و اعطای مجوز نشر به ترجمه‌های قرآن کریم، صحت عبارات و الفاظ به کار رفته در ترجمه، درک دقیق زبان مقصد، روان بودن ترجمه، مهارت مترجم در فن ترجمه، وزانت متن ترجمه شده و حفظ شأنیت قرآن کریم در ترجمه است.


گفتنی است؛ در این شورا برخی از اساتید حوزه‌های علوم قرآنی، فقه، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و ترجمه قرآن کریم حضور دارند.




نظرات کاربران