درخواست سازمان ملل برای کمک فوری به پناهجویان روهینگیا

کمیسیاریای عالی پناهجویان سازمان ملل (UNHCR) خواستار کمک فوری به پناهجویان روهینگیایی شد که کشتی‌ آنها مدتهاست در دریای آندامان در شمال اقیانوس هند سرگردان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رویترز، کمیسیاریای عالی پناهجویان سازمان ملل (UNHCR) خواستار نجات روهینگیای سرگردان در دریای آندامان در شمال اقیانوس هند شد.


این سازمان امروز (دوشنبه) خواستار نجات فوری گروهی از پناهندگان روهینگیایی شد که در قایق خود در دریای آندامان بدون آب و غذا به سر می‌برند؛ به گفته این سازمان، بسیاری از آنها از بیمار‌ی‌های شدید و کم آبی رنج می‌برند.


این سازمان همچنین اعلام کرد که دریافته است برخی مسافران این قایق فوت کرده‌اند، قایق آنها حدود ۱۰ روز پیش منطقه ساحلی کاکس بازار بنگلادش را ترک کرده و دچار نقص موتور شده است.


این سازمان افزوده است: به علت عدم اطلاع دقیق از محل این پناهندگان، ما مقامات کشورهای نزدیک این منطقه را باخبر کرده و از آنها درخواست کمک فوری کرده‌ایم.


در این گزارش آمده است: برای نجات جان پناهجویان و جلوگیری از فاجعه بعدی اقدامات فوری لازم است.


یک مقام ارشد گارد ساحلی هند به رویترز گفت که این قایق ردیابی شده است اما هنوز از وضعیت سرنشینان اطلاعی ندارد.


صدها هزار روهینگیایی از حملات مرگبار نیروهای امنیتی میانمار در سال ۲۰۱۷ میلادی فرار کردند و به کشور همسایه بنگلادش پناه بردند؛ اکنون حدود یک میلیون نفر در اردوگاه‌های پناهندگان در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند و قادر به کار یا ترک این اردوگاه‌ها بدون اجازه دولت نیستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران