طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر

طرح همسان‌سازی شیوه آموزش قرآن‌ در الجزایر

کمیته ملی تدوین مقررات وابسته به وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر از طرح همسان‌سازی شیوه آموزش در مراکز قرآنی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الشروق آنلاین، کمیته ملی تدوین مقررات وابسته به وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر اعلام کرد: طرح همسان‌سازی آموزش قرآن مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و این طرح در قالب چاپ و توزیع کتب و شیوه‌نامه‌های آموزشی در مدارس قرآنی اجرا خواهد شد.


محند بن عزوق مدیر ارشاد دینی و آموزش قرآن الجزایر در این باره گفت: کتب آموزشی این طرح ۴ کتاب خواهد بود که برای گروه سنی ۴ تا ۶ سال و قبل از مدرسه تألیف شده است.


وی افزود: تعداد کودکان زیر سن مدرسه در مراکز آموزش قرآن حدود ۲۱ هزار نفر است و این تعداد در ۱۹۸۰ مدرسه قرآن وابسته به مساجد و ۵۰۷ مدرسه قرآنی جدای از مساجد مشغول یادگیری قرآن هستند.


بن عزوق همچنین تصریح کرد: در مدارس قرآنی علاوه بر گروه سنی پیش‌دبستانی، افراد دیگری اعم از زنان خانه‌دار، دانشجویان و کارمندان بازنشسته قرآن آموزش می‌بینند و سالانه هزاران حافظ قرآن از این مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران