همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود

همسر خاشقچی: بن سلمان بی‌معطلی مجازات شود

نامزد جمال خاشقچی، معارض سعودی که در کنسولگری کشورش در استانبول کشته شد به دنبال انتشار گزارش اطلاعاتی دولت آمریکا مبنی بر اینکه ولی‌عهد سعودی مجوز قتل خاشقچی را داده بود، خواستار مجازات بی‌معطلی او شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقچی معارض سعودی که در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه کشته شد، به دنبال صدور گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره مرگ همسرش، مجازات بدون معطلی محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی را خواستار شد.


چنگیز در صفحه توییتر خود نوشت:‌ من از انتشار گزارش سازمان اطلاعات آمریکا و مطلع شدن عموم مردم از آن استقبال می‌کنم. این واقعیت شناخته شده بار دیگر، آشکار حقانیت آن تأیید شد.


او بر لزوم مجازات فوری ولی‌عهد سعودی تأکید کرد و گفت: این امر(مجازات بن سلمان) نه تنها به نفع عدالتی است که برای جمال دنبال می‌کنیم، بلکه مانع حوادث مشابه قتل او در آینده می‌شود.


دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش غیرمحرمانه‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی با تأیید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است.


خاشقچی مهر ماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.


سازمان سیا پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه با قطعیت بالایی گزارش داد که بن سلمان شخصا دستور این قتل را صادر کرده است اما مقام‌های اطلاعاتی به طور علنی در این باره صحبت نکرده و شواهدی ارائه نکردند.


گزارشگر سازمان ملل نیز در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که «غیرممکن است» که بن سلمان از این اقدام بدون اطلاع بوده باشد.


| شناسه مطلب: 105267




خاشقجی بن سلمان



نظرات کاربران