افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور

افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور

کتابخانه مرکزی یزد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی این استان با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتابخانه مرکزی یزد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی این استان، صبح روز شنبه(۱۶ اسفندماه) با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس‌جمهوری، سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمدعلی طالبی، استاندار یزد به صورت رسمی افتتاح شد.


این کتابخانه پس از ۲۵ سال انتظار با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی آماده بهره‌برداری شد. کتابخانه مرکزی یزد در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع و با زیر بنای ۷ هزار و ۷۹۰ مترمربع در قلب بافت تاریخی یزد بنا شده است.


با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد ، تعداد کتابخانه‌های مرکزی در کشور به ۱۰ باب خواهد رسید و نزدیک به ۸ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه‌ای کشور افزوده می‌شود و این امر، تحول بزرگی در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در سطح استان یزد پدید خواهد آورد.


ظرفیت پیش بینی شده منابع چاپی و غیرچاپی برای این کتابخانه ۲۰۰ هزار نسخه است که از این تعداد ۱۰۰ هزار نسخه در مخزن اصلی کتابخانه جای می‌گیرد.


| شناسه مطلب: 105316




افتتاح کتابخانه



نظرات کاربران