انتشار مستند انتشار مستند انتشار مستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار مستند انتشار مستند انتشار مستند انتشار مستند انتشار مستند

انتشار مستند "جناب برادر" در اولین سالگرد درگذشت حسین شیخ‌الاسلام

در اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد حسین شیخ‌الاسلام یکی از دیپلمات‌های برجسته کشورمان، قسمت اول مستند “جناب برادر” به تهیه‌کنندگی “مجموعه یاران “(جمعی از دیپلمات‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران) منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مستند  سه‌قسمتی که به کارگردانی” احمدرضا سروش”  و همکاری خانواده زنده‌یاد حسین شیخ‌الاسلام، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و جمعیت دفاع از ملت فلسطین ساخته شده است، مهدی شیخ‌الاسلام یکی از فرزندان زنده‌یاد حسین شیخ‌الاسلام، تنی چند از همکاران نزدیک او از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، نصرت‌الله تاجیک، احمد دستمالچیان، علی‌اصغر محمدی سیجانی، سیدعلی موجانی، صادق حسین جابری انصاری، محمد هاشمی بهرمانی و دو تن از وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  آقایان علی‌اکبر ولایتی و منوچهر متکی، درباره ویژگی‌های شخصیتی و برخی فعالیت‌های عمده او در عرصه سیاست خارجی سخن گفته‌اند.


در توضیح این مستند آمده است: زنده‌یاد مهندس حسین شیخ‌الاسلام، متعلق به نسل نخست مدیران و نیروهای وزارت امور خارجه و از جمله بنیانگذاران دیپلماسی ایران در عهد انقلاب اسلامی است، که یاد و خاطره و آثار وجودی‌اش در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ماندگار خواهد بود.


باورِ راستین و بی‌آلایش به ارزش‌هایِ اصیلِ انقلاب اسلامی، پاک‌دستی و ساده‌زیستیِ کم‌نظیر و ستودنی و اخلاص و تواضع بی‌مثال این انسانِ خاکی و نازنین و هوشِ سرشار در فهم جوهره سیاستِ بین‌الملل و دقایقِ سیاست خارجی، دریادلی در تحمل انتقادات و پایمردی و مداومت در اجرای اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران او را عملا به برادر بزرگ بسیاری از نیروهای وزارت‌ امور خارجه و فعالان بین‌المللی ایران، تبدیل کرده بود.


پانزدهم اسفند سالروز درگذشت مظلومانه شیخ‌الاسلام در نخستین موج بیماری کرونا در ایران بود. “جناب برادر”، نام مستندی در بزرگداشت مرحوم شیخ‌الاسلام است که در سه قسمت کوتاه تهیه شده و نام آن، نماد شخصیت ماندگار او است. مردی که نزدیک به چهار دهه مسئولیت‌های مدیریتی مختلف داشت و می‌توانست چون بسیاری دیگر، جناب باشد اما همیشه و تا آخرین روز حیات این‌جهانی‌اش؛ برادر و پاک و بی‌آلایش و با همان صفای نسل نخست انقلاب بهمن ۵۷ باقی ماند.


 


سوابق سیاسی مرحوم زنده‌یاد حسین شیخ‌الاسلام


 


????معاون سیاسی (۱۳۶۷ – ۱۳۶۰)،


 


????معاون عربی و آفریقا (۱۳۷۶ – ۱۳۶۷)،


 


????سفیر ایران در سوریه (۱۳۸۲ – ۱۳۷۷)،


 


????نماینده مجلس شورای اسلامی (۱۳۸۷ – ۱۳۸۳)


 


????قائم‌مقام و سرپرست معاونت خاورمیانه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه (۱۳۸۸ – ۱۳۸۷)،


 


????دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل (۱۳۹۵ – ۱۳۸۸)


 


????مشاور وزیر امور خارجه (بازنشستگی ۱۳۹۷ – ۱۳۹۵).




مطالب مرتبط

نظرات کاربران