انتشار کتاب «مبلغ مخلص و خادم القرآن»+فیلم

کتاب «مبلغ مخلص و خادم القرآن در نگاه فرهیختگان و همکاران»» به همت معاونت اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری پژوهشکده حج و زیارت، منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «مبلغ مخلص و خادم القرآن ، حجت الاسلام  والمسلمین دکتر حاج سید جواد مظلومی طاب ثراه در نگاه فرهیختگان و همکاران» که حاوی خاطرات و مطالب همکاران و نخبگان فرهنگی و علمی از آن مرحوم است، به اهتمام معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری پژوهشکده حج و زیارت، منتشر شد.


در مقدمه این کتاب آمده است:


زندگی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاج سید جواد مظلومی طاب ثراه که با علم و عمل همراه و با عشق به پروردگار و اهل بیت (علیهم السلام) قرین شده بود، مصداق بارزعالم عاملی است که وصف آن در آیه شریفه ای از قرآن کریم آمده است و می فرماید: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفى‌ بِاللَّهِ حَسِیبا».


در خصوص فلسفه انتشار این کتاب می توان گفت:


«با تاکید حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به پاس چند دهه مجاهدت و فعالیت ارزشمند و اثرگذار، زندگی مرحوم مظلومی در ابعاد مختلف با کمک و مساعدت دوستان، همکاران و علاقمندان ایشان، مستندسازی شده است تا با ثبت خاطرات و خدمات آن عزیز سفر کرده، توشه ای برای پویندگان راه او فراهم آید».


این کتاب در5 فصل مجزا به مراحل زندگی و خدمات و فعالیت های حجت الاسلام مظلومی به شرح زیر پرداخته است:


فصل اول: سبک زندگی و خانواده مداری


این فصل مستمل بر خاطرات و ملاحظات خانواده مرحوم مظلومی در خصوص سبک زندگی و رفتارهای خانوادگی او است.


فصل دوم: سلوک علمی و اخلاقی


این فصل به دوران تحصیل به ویژه در حوزه علمیه و مراحل رشد علمی حجت الاسلام مظلومی و نبوغ علمی و  تحصیلی آن مرحوم است که از زبان همکلاسی ها و افراد هم دوره وی بیان شده است.


فصل سوم: خدمت به اسلام و قرآن با نگاه فناورانه


در این فصل دوران فعالیت دکتر مظلومی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و خدمات قرآنی او که با استفاده از روش های نوین صورت گرفته، بیان گردیده است.


فصل چهارم: خدمات در حوزه حج و زیارت


فعالیت های 10 ساله مرحوم مظلومی در بعثه مقام معظم رهبری در دوران حجج اسلام  و المسلمین آقایان قاضی عسکر و نواب، از زبان همکاران او محتوای اصلی این فصل بشمار می رود.


فصل پنجم: فعالیت های تبلیغی و بین المللی


این فصل حاوی فعالیت های تبلیغی و بین المللی مرحوم مظلومی به ویژه در جنوب شرق آسیا و خدمات ارائه شده در این حوزه می باشد.


گفتنی است این کتاب در 186 صفحه و در قطع وزیری توسط نشر مشعر چاپ و توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته (دوشنبه 18 اسفند ماه) رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.



 برای دانلود این کتاب می توانید بر روی عکس زیر کلیک کنید.



 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران