امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟ امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟

امام علی(ع) درباره مبعث چه فرمودند؟

امام علی (ع) درباره بعثت پیامبر اکرم (ص) فرمودند:  خداوند او را در زمانی فرستاد که روزگاری بود پیامبری برانگیخته نشده بود و مردم در خوابی طولانی به سر می ‏بردند.

پایگاه اطلاع رسانی حج روایت زیر را از امام علی (ع) درباره بعثت پیامبر اکرم (ص) از  کتاب نهج البلاغه منتشر می‌کند.


 


امام علی (علیه‏ السلام):


أرسَلَهُ عَلی حِینِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنیا کاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلی حِینِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إیاسٍ مِن ثَمَرِها .


خداوند او را در زمانی فرستاد که روزگاری بود پیامبری برانگیخته نشده بود ، و مردم در خوابی طولانی به سر می ‏بردند. و فتنه‏ ها بالا گرفته و کارها پریشان شده بود، و آتش جنگ‏ ها شعله می‏ کشید، و دنیا بی فروغ و پر از مکر و فریب گشته، برگ ‏های درخت زندگی به زردی گراییده و از به بار نشستن آن قطع امید شده بود. ‏


«نهج البلاغه، خطبه 89»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران