نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین در بغداد

پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین با حضور اکثر اعضا در دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش پایگاه پایگاه اطلاع رسانی حج، پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین با حضور اکثر اعضا در دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.
در این جلسه که حجج الاسلام غلامرضا اباذری، سید حمید حسینی و حمید احمدی و آقایان سعید غضنفری، مجید توکلی و الماسی حضور داشتند، روند اجرای مصوبات نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی  اربعین در آبان ماه در تهران بررسی شد.
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درباره برنامه‌های سه ماهه ستاد فرهنگی اربعین و همچنین تشکیل شورای سیاستگذاری فرهنگی و تدوین پیش نویس سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی اربعین گزارشی ارائه کرد.
در ادامه این نشست ساختار و تشکیلات ستاد فرهنگی اربعین بررسی شد و با تجدید نظرهایی به تصویب رسید.
طرح برگزاری نشست های مشترک جمعی از موکب داران و فعالان اربعینی و شعرا و قاریان ایران و عراق در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ و چگونگی و نحوه اجرای آن در این جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد و کلیات آن مورد تائید قرار گرفت.
در ادامه جلسه در باره راه‌های تقویت و گسترش فعالیت شبکه اینترنتی عبرات و فعالیت‌های ستاد در حوزه فضای مجازی، نشریات و شعار اربعینی۱۴۰۰، بحث و تبادل نظر شد.
در پایان جلسه اعضای شورا از تشکیل مجمع فعالان مردمی اربعین در ایران و  پیشنهاد تاسیس انجمن علمی بین‌المللی اربعین از سوی جمعی از اساتید دانشگاه‌های ایران و عراق استقبال کردند و این اقدام‌ها را تحکیم  اساس مردمی ماندن اربعین و  به فعالیت رساندن ظرفیت‌های عظیم آن دانستند.
 


| شناسه مطلب: 105407




اربعین



نظرات کاربران