جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت ایران در بغداد برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد به ریاست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد به ریاست آقای ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد.


براساس این گزارش، در این نشست آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف اشرف، رایزن زیارت و وابسته رسانه‌ای و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ، حجج الاسلام سید حمید حسینی و حمید احمدی و جمعی از مسئولان سازمان ها و ارگان های دست اندرکار برگزاری اربعین حضور داشتند.


در ابتدای این نشست آقای مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات و همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون سابق امور بین‌الملل بعثه را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرد.


وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تشکیل جلسه شورای فرهنگی و رسانه ای متشکل از سازمانها و نهادهای فرهنگی، مذهبی و رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در عراق، به  ارائه گزارشی از سفر مسئولان عراقی به جمهوری اسلامی ایران و  بالعکس پرداخت.


وی با اشاره به آغاز کار حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی مازندرانی به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، بر اهمیت و حساسیت شهر نجف به عنوان پایگاه والای مذهبی و فرهنگی تاکید کرد و خواستار ارتقاء و توسعه ارائه خدمات در این کنسولگری شد.


در این جلسه آیت‌الله سید مجتبی حسینی نیز با اشاره به شهادت امام هفتم به نقش امام کاظم (ع) در رهبری و هدایت شیعیان و مقابله با دستگاه ظالم عباسی اشاره کرد و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اباذری دبیر شورای فرهنگی و رسانه‌ای به تبیین دستور جلسه پرداخت .


حجت‌الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در این نشست با بیان گزارشی از جلسه شورای راهبردی ستاد مرکزی اربعین در تهران، به ترسیم سه سناریوی مختلف برای اربعین سال ۱۴۰۰ پرداخت و از نشست شورای برنامه ریزی فرهنگی در عراق گزارش داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق و عضو شورای برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی اربعین نیز به مشکلات موکب‌داران ایرانی که به صورت مشترک فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و خواستار بررسی و ارائه راه‌حلی برای ثبت، حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات آنان و نیز مساعدت در اعزام جمعی از آنان به عراق برای سرکشی به اموال و تجهیزات شان شد.


وی همچنین بر نقش رسانه‌ها در انعکاس  درست و صحیح وقایع اخیر در عراق  و ضرورت هماهنگی در نشر آنها تاکید کرد .


بر پایه این گزارش، در ادامه آقای کریمی شستی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز درباره مسائل مدارس ایرانیان در عراق و ضرورت توجه به این مسائل، توضیحاتی داد و آقای موسوی مسئول دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عراق، به سیاست های پوشش خبری و رسانه ای صدا وسیما اشاره و حجت‌الاسلام اباذری مباحث ارایه شده را در ۲۱ مورد جمع بندی کرد.


| شناسه مطلب: 105409




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران