اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد

اردن: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر مسجدالاقصی ندارد

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه مسجدالاقصی، مکان مخصوص عبادت مسلمانان است، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر آن ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الممکلة تی وی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گزارشی اعلام کرد: مسجدالاقصی در قدس اشغالی قرار دارد و در نتیجه ما هیچ گونه مداخله اسرائیلی در امور آن را نمی‌پذیریم و اداره اوقاف اسلامی قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن تنها طرفی است که مسئولیت امور این اوقاف را بر عهده دارد.


الصفدی با اشاره به لغو ورود حسین بن عبدالله دوم، ولیعهد اردن به مسجدالاقصی گفت: رژیم اسرائیل در نظر داشت برنامه ورود را تغییر دهد و چون برنامه عبادت نمازگزاران فلسطینی در این مکان دچار تغییر می‌شد، ولیعهد در آخرین لحظات راضی نشد مشکلی برای مسلمانان ایجاد شود لذا  زیارت خود را کنسل کرد.


در عین حال منابع صهیونیستی مدعی بودند که مقامات این رژیم به ولیعهد اردن اجازه ورود به مسجدالاقصی را به این بهانه که تعداد محافظان همراه ولیعهد بیش از تعداد مورد توافق بوده است، ندادند.


مرکز اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن است و بر اساس قوانین بین‌المللی، این وزارتخانه ناظر رسمی مسجد و اوقاف قدس است.


اردن بر اساس توافقنامه‌ای که با عنوان وادی عربة در سال ۱۹۹۴ میلادی با رژیم صهیونیستی امضا کرد، حق نظارت بر امور دینی قدس را برای خود محفوظ می‌داند.


پس از آن نیز در مارس ۲۰۱۳ عبدالله دوم، شاه اردن و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، توافقنامه‌ای را به امضا رساندند که در آن به اردن حق قیمومیت و دفاع از قدس و مقدسات موجود در فلسطین را می‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران