هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید

هواپیمای لاکچری امارات برای سفر نتانیاهو به ابوظبی جنجال آفرید

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جنجال بر سر ارسال هواپیمای لاکچری امارات جهت انجام سفر نخست‌وزیر این رژیم به ابوظبی خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه قرار بوده با یک هواپیمای لاکچری اماراتی به ابوظبی سفر کند، مورد هجمه رسانه‌ای وسیعی قرار گرفته است.


روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که قرار بود نتانیاهو هفته گذشته با یک هواپیمای لاکچری که در پایتخت اردن منتظر او بود به ابوظبی سفر کند.


این روزنامه نوشت که این هواپیمای لاکچری نوع«Embraer Lineage 1000» متعلق به خاندان حاکم امارات است و در فرودگاه امان پایتخت اردن منتظر رسیدن نتانیاهو برای ادامه سفر او به ابوظبی بود اما پس از لغو سفر نتانیاهو در نتیجه تنش با اردن، این هواپیما نیز به امارات بازگشت.


یدیعوت آحارونوت نوشت که این هواپیمای اماراتی به دلیل ضرورت رعایت مسائل امنیتی در حین سفر نخست‌وزیر و نصب سامانه «سپر آسمان» در هواپیمای نتانیاهو جنجال آفریده است.


سامانه مذکور که یک نوع سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی برای حمایت از هواپیماها در برابر موشک‌هاست و مشتمل بر فنآوری لیزری و تصویربرداری حرارتی است که با ایجاد پارازیت بسیار قوی باعث انحراف موشک‌های دوش‌پرتابی می‌شود که با اشعه مادون‌ قرمز عمل می‌کنند.


طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، پروازهای نتانیاهو به خارج از فلسطین اشغالی عمدتا با خلبانان اسرائیلی یا کسانی انجام می‌شود که پیشتر تحت بازجویی‌های امنیتی قرار گرفته‌اند.


از سوی دیگر دفتر نتانیاهو تأکید کرد که او تدابیر امنیتی را نقض نکرده است و این نخستین بار نیست که نخست‌وزیر با هواپیماهای مختلف به سفر خارجی می‌رود و به عنوان مثال در گذشته با هواپیمای محلی به هند و سوئیس سفر کرده است.


نتانیاهو پنج‌شنبه گذشته به دلیل بروز تنش با اردن و مشکل بوجود آمده درباره عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان اردن، سفرش به امارات را لغو کرد.


تنش در روابط بین اردن و تل‌آویو پس از آن رخ داد که چهارشنبه گذشته رژیم صهیونیستی از ورود «حسین بن عبدالله» ولی‌عهد اردن به مسجدالأقصی به بهانه آنکه تعداد محافظان او بیشتر از تعداد توافق شده است، ممانعت کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران