واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار

واکنش وزیر فرهنگ به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت کار مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ در خصوص تعیین قواعدی برای تصویب کتاب های آموزشی گفت: نیاز است تا شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاحیه ای به این بررسی ها انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه گفت و گوی هفته در جمع خبرنگاران رسانه ملی گفت: مسئله کتاب و کتابخوانی به عنوان یک مصرف فرهنگی بخشی از جامعه در حوزه کودک و نوجوان به حساب نمی آید. کتاب و کتابخوانی آینده فردای کودک و نوجوان ما را تشکیل می دهد و به دنبال آن آینده ایران را می سازد.


وی ادامه داد: با این نگاه وزارت فرهنگ و وزارت آموزش و پرورش به صورت ویژه پیش خواهند برد تا تقویت شود.


صالحی تصریح کرد: تاکید ما در کتابخانه های عمومی راه اندازی بخش کودک بوده است، کتاب های متناسب با کودک و نوجوان شکل بگیرد و تقریبا در تمامی کتابخانه های ما بخش کودک و نوجوان وجود دارد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در برخی از کتابخانه هایی که فضا در اختیار داشتیم، جدا از فضای عمومی یک بخش مستقل برای کودکان و نوجوانان راه اندازی کرده ایم که خانواده ها بتوانند فضای آرام تری را برای آنها مهیا کنند.


وی ادامه داد: هر چقدر بتوانیم رابطه میان کودکان و نوجوانان را با کتابخوانی و کتابخانه های عمومی و مدارس تقویت کنیم، طعم شیرین کتابخوانی را می توانیم برای نسل آینده ایجاد کنیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کتاب های آموزشی غیر استاندارد اما مجوز دار گفت: مسیری که در سال های مختلف طی شده است و برای این دوره ها هم نیست، تابع یک سری مقررات و قوانین است که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کتاب ها به تصویب رسانده اند.


وی خاطرنشان کرد: این به این معناست که سیاست های کلی برای اداره کتاب ما تعیین شده است و از لحاظ قوانین در حوزه بررسی کتاب محدود هستیم. اگر در خارج از آن حوزه بخواهیم جلوی نشر کتابی را بگیریم و ناشر بخواهد از ما شکایت کند، باید پاسخگو باشیم. در مقررات بالادستی به این حوزه توجه نشده است و این نیاز به کار مشترک وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارشاد دارد. اگر کتاب ها با روال نظام تعلیم و تربیت مطابقت ندارد یا اطلاعات غلط در آن قرار گرفته است در این قواعد باید جا بگیرد و ما هم در حوزه بررسی کتاب بتوانیم به این قواعد استناد کنیم تا پاسخگو باشیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت کار مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ در خصوص تعیین قواعدی برای تصویب کتاب های آموزشی گفت: نیاز است تا شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاحیه ای به این بررسی ها انجام دهد و در این فرآیند می توانیم ملتزم تر باشیم که چه کارهایی اتفاق بیفتد تا حوزه کتاب های درسی در یک روال روشن تری قرار گیرد.


صالحی همچنین به آموزشگاه های آزاد گفت: مبنای مجوز ما مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حیطه ها و رشته هایی که در موسسات و مراکز زیر نظر ما هستند، مشخص است. برای نمونه ما از سال 89 اجازه صدور مجوز برای آموزشگاه های زبان را نداریم اما مابقی حوزه ها که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، این حق را به ما می دهد تا مجوز دهیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران