حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد

حماس، افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ضمن محکومیت افتتاح سفارت «کوزوو» در «قدس اشغالی»، گفت: این اقدام با قوانین بین المللی در تعارض است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز دوشنبه (25 اسفند ماه) به افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی واکنش نشان داد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.


بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این خصوص اظهار داشت: اقدام اخیر سران کوزوو در افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی برخلاف قوانین و قطعنامه های بین المللی است.


حازم قاسم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این اقدام کوزوو در واقع گامی برای تشویق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. این دست از اقدامات موجب تغییر هویت قدس نخواهد شد. قدس، هویت اصیل خود را حفظ خواهد کرد.


وزارت خارجه کوزوو روز یکشنبه در یک مراسم رسمی، سفارت خود در شهر بیت‌المقدس را افتتاح کرد و بدین ترتیب، کوزوو نخستین منطقه با اکثریت جمعیت مسلمان بشمار می‌رود که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.


گفتنی است که صربستان تاکنون از به رسمیت شناختن استقلال کوزوو- این استان پیشین خود- سرباز می‌زند؛ و در حالی که بسیاری از قدرت‌های بزرگ غربی استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند، اما مخالفت بلگراد- از متحدان کلیدی روسیه و چین- با استقلال کوزوو مانع از عضویت این منطقه در سازمان ملل شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران