تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی

تأکید گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی

گروه‌های فلسطینی در پایان دور دوم گفت‌وگوهای ملی در مصر بر لزوم برگزاری انتخابات عمومی فلسطین در قدس اشغالی تأکید کردند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، گروه های فلسطینی در بیانیه پایانی گفت وگوهای خود که در قاهره برگزار شد، بر لزوم برگزاری انتخابات سراسری در کرانه باختری، غزه و قدس اشغالی و مقابله با هرگونه اقدامی که مانع برگزاری انتخابات به ویژه در قدس شود، تأکید کردند.


گروه های فلسطینی در این بیانیه همچنین بر یکپارچگی حقوقی و سیاسی اراضی فلسطینی و تلاش برای تشکیل رهبری واحد مقاومت مردمی فلسطین تأکید کردند.


این گروه‌ها پس از پایان دور دوم گفت وگوهای مذکور میثاق نامه تعهد به قانون انتخابات را امضا کردند.


دراین میثاق نامه که از سوی ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس به امضا رسیده به لزوم رعایت قوانین انتخاباتی، انجام هماهنگی و رقابت های سالم در جریان انتخابات سه گانه فلسطین در سال ۲۰۲۱ میلادی اشاره شده است.


گروه‌های فلسطینی تاکید کرده‌اند که در روند عملیات انتخاباتی به موضوعاتی نظیر آزادی، شفافیت و سالم عمل خواهند کرد و نتایج انتخابات را نیز خواهند پذیرفت.


دور دوم گفت وگوهای گروه های فلسطینی صبح روز سه شنبه در قاهره مصر با حضور ۱۴ گروه فلسطینی آغاز و امروز (چهارشنبه) پایان یافت.


بیانیه این گروه های فلسطینی در حالی منتشر شده که فلسطین درحال آمده شدن برای برگزاری انتخابات سراسری است.


طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.


پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.




نظرات کاربران