بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

بیش ‌از ۳ هزار فراداده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه نشر الکترونیک به نشر، استفاده از ظرفیت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی است و پایگاه کتابخانه دیجیتال به‌نشر در صفحه اصلی این کتابخانه دیجیتال بیش از سه هزار فراداده دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین سعیدی با بیان اینکه در فروشگاه اینترنتی به نشر، حدود هزار عنوان از آثار به نشر و نیز محصولات فرهنگی تولید شده به فروش می رسد و هر هفته نیز کتابی با تخفیف ۲۵ درصد به مخاطبان عرضه می‌شود، ادامه داد: یکی از رویکردهای به نشر، تولید کتاب‌های صوتی است که در این راستا در مرحله نخست صوتی سازی کتاب‌های به نشر، تعداد ۱۲ عنوان کتاب رضوی آماده شده و در مرحله نهایی تکثیر قرار دارد و در مرحله دوم نیز، تولید ۱۸ کتاب صوتی با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان با همکاری موسسه رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی در دست اقدام است.


مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: با توجه به ضرورت افزایش فروش کتاب الکترونیک، ۵۲۸ عنوان کتاب الکترونیک به نشر در اپلیکیشن طاقچه عرضه شده است و با همکاری اپلیکیشن فیدیبو نیز فهرستی مشتمل بر ۱۰۰ اثر به نشر همراه کتاب‌های صوتی، عرضه می شود.


سعیدی افزود: عقد قرارداد با فروشگاه اینترنتی «آهو» و «اسنپ» برای عرضه و فروش کتاب، استفاده از فضاهای رسانه ای آستان قدس رضوی، مذاکره و رایزنی با رسانه های مختلف از جمله روزنامه ها و مجلات فرهنگی برای معرفی کتاب، شرکت در نمایشگاه های مجازی کتاب و تقویت پلتفرم های فروش مجازی از دیگر اقدامات به نشر برای گسترش فعالیت ها در عرصه فضای مجازی است.


وی ادامه داد: «به نشر» از نیمه دوم سال ۹۸ فعالیت‌های تخصصی خود در زمینه نشر الکترونیک را آغاز کرد و در سال ۹۹ با گسترش این حوزه و شکل دادن واحد فضای مجازی، فعالیت‌های خود را در ۳ حوزه تولید الکترونیک، تبلیغ و ترویج و فروش الکترونیک، سامان داد.


مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت:  در سال 99 با همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، سایت اطلاع رسانی به نشر با نمایی جدید و به روز به آدرسbehnashr.razavi.ir رونمایی شد تا بتواند به عنوان بازویی جریان ساز در خدمت اهداف به نشر قرار گیرد.


سعیدی رسالت این سایت را تولید محتوای ترویجی، تبلیغی، تاثیرگذار، جریان ساز و الهام بخش عنوان کرد و افزود: فعالیت این سایت همسو با هدف متعالی به نشر، یعنی تامین نیازهای معنوی و معرفتی زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) است و بخش‌هایی مانند باشگاه پدیدآورندگان رضوی، کتاب‌های چاپ شده(کتابخانه)، تولید و عرضه محتوا در حوزه ادبیات دینی، جستار و متون معرفی کتاب(به اضافه نشر) و افتخارات به نشر از بخش‌هایی است که به سایت جدید افزوده شده است.


به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به منظور گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج و نشر معارف رضوی و نیز با هدف چاپ و انتشار آثار ارزشمند در موضوعات علوم و معارف اسلامی و قرآنی و علوم بشری، در راستای اهداف فرهنگی نظام مقدس اسلامی و سند چشم انداز آستان قدس رضوی، فعالیت‌های انتشاراتی خویش را در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد. افزایش کمّی و کیفی تولید کتاب با توجه به اولویت‌های تعیین شده، برنامه ریزی در راستای گسترش نشر الکترونیک و طراحی و تولید محصولات متنوع فرهنگی متناسب با امکانات و وظایف محوله، عمدۀ فعالیت های فرهنگی و انتشاراتی این موسسه را تشکیل  می‌دهد.


به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در طول سه دهه فعالیت خود توانسته است با انتشار افزون بر ۳۰ میلیون نسخه کتاب، کارنامه‌ای درخشان در اشاعۀ فرهنگ و معارف اسلامی و ارتقای فرهنگ عمومی کشور از خود برجای بگذارد.


انتشارات آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور با بیش از سه دهه فعالیت ،دارای ۳۷ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مشهد، تهران و سایر شهرهای کشور است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران