چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد

چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته آغاز شد

در حالی که چشم‌اندازی از پایان بحران سیاسی رژیم صهیونیستی به چشم نمی‌خورد، ساعتی پیش چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی در کمتر از دو سال اخیر آغاز شد.

صهیونیست‌ها امروزسه‌شنبه(3 فروردین ماه) برای چهارمین بار در کمتر از دو سال برای شرکت در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی به پای صندوق‌های رأی می‌روند. بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی و پس از آن آغاز شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین انتخابات را کلید زد.


طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، ۶ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۴ اسرائیلی واجد شرایط مشارکت در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هستند که در آن ۳۸ حزب برای کسب کرسی‌های پارلمانی در ۱۳ هزار و ۶۸۵ حوزه اخذ رأی در سراسر فلسطین اشغالی به رقابت می‌پردازند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که نتایج اولیه رأی‌پرسی (Exit polls) ساعت ۲۲:۰۰ امشب به وقت محلی از سه شبکه تلویزیونی اسرائیل پخش خواهد شد اما نتایج انتخابات سراسری فردا (چهارشنبه) اعلام خواهد شد و نتایج ۴۳۰ هزار رأی خاص از مراکز ویژه رأی‌گیری، نظامیان، فرستادگان ویژه رژیم صهیونیستی و زندانیان تا روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری اعلام می‌شود و در نهایت نتایج پایانی احتمالاً تا ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ماه) اعلام خواهد شد.


جروزالم پست همچنین گزارش کرده است که نامزدهای انتخابات سراسری فلسطین اشغالی روز قبل از انتخابات را در پناهگاههای خود سپری کرده‌اند.


انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی در حالی برگزار می‌شود که آخرین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی سه روز قبل از برگزاری این انتخابات نشان داده بود که بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی بعد از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی نیز ادامه خواهد داشت.


نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی است که هیچ یک از گروه‌های حامی یا مخالف «بنیامین نتانیاهو» ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه را به دست نخواهند آورد.


حزب «یامینا» به ریاست «نفتالی بنت» که فعلاً وارد هیچ‌یک از صف‌بندی‌های طرفدار یا مخالف نتانیاهو نشده ممکن است با جناح‌های مخالف نتانیاهو ائتلاف کند.


آخرین نتیجه نظرسنجی کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» حائز ۳۱ کرسی و حزب یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست حائز ۱۹ کرسی خواهند شد. حزب‌های «امید نو» و حزب «یامینا» هر یک با ۹ کرسی در جایگاه سوم قرار دارد.


نتیجه نظرسنجی کانال ۱۱ حاکی است بلوک ضد نتانیاهو مجموعاً ۵۶ کرسی و بلوک حامی نتانیاهو ۵۱ کرسی در اختیار دارند.


نظرسنجی کانال ۱۲ هم از احتمال ادامه بن‌بست در این انتخابات حکایت دارد. این نظرسنجی تعداد کرسی‌های حزب لیکود را ۳۲ و تعداد کرسی‌های یش‌آتید را ۱۸ کرسی برآورد می‌کند.


پارلمان رژیم صهیونیستی روز ۲۳ دسامبر (سوم دی ماه) بعد از فرارسیدن ضرب‌الاجل تعیین شده برای تصویب بودجه، به طور خودکار منحل شد و کار به برگزاری یک انتخابات عمومی دیگر در ماه مارس کشید.


طبق گزارش جروزالم پست، بیست و چهارمین کنست در تاریخ ۶ آوریل (۱۸ فروردین) سوگند خواهد خورد و «رووین ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی قرار است یک روز پس از آن، یکی از نامزدها را مأمور تشکیل کابینه کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران