نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف

نگاهی به برنامه های نیمه شعبان از زبان معاون فرهنگی سازمان اوقاف

حجت الاسلام عادل گفت: سال گذشته در ۱۵۰۰ نقطه سطح کشور، کاروان‌های شادی را برگزار کردیم که امسال با برنامه‌ریزی به وجود آمده این میزان به افزایش دو برابری در سطح کشور خواهد رسید.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی هنری سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه در جشن‌های نیمه شعبان گفت: جشن‌های اول ماه شعبان را گذراندیم و اکنون در آستانه جشن نیمه شعبان قرار داریم. به همین مناسبت کاروان‌های شادی تحت عنوان «نسیم انتظار» از بقاع متبرکه حرکت خواهند کرد و در قالب‌های متنوع سعی در برپایی فضایی شاد در سطح کشور خواهند داشت.


حجت الاسلام عادل با بیان اینکه امکان تجمع به دلیل شیوع ویروس کرونا در امامزادگان وجود ندارد، افزود: این کاروان‌ها در قالب گروه‌های سرود و مدیحه سرایی در محلات حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌های اعیاد شعبانیه در این فضا انجام می‌شود.


وی با اشاره به تجربیات سال گذشته گفت: سال گذشته در ۱۵۰۰ نقطه سطح کشور، کاروان‌های شادی را برگزار کردیم که امسال با برنامه‌ریزی به وجود آمده این میزان به افزایش دو برابری در سطح کشور خواهد رسید.


معاون فرهنگی هنری سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رزمایش همدلی گفت: با توجه به لزوم کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی و مواسات مرحله آخر این اقدام در سال ۹۹ در حال اجرا است. این مرحله از ولادت امیرالمومنین (ع) آغاز و تا نیمه شعبان تحت عنوان «تبرکات مهدوی» ادامه دارد. ۱۱۰ بسته معیشتی هدف گذاری شده که در امامزادگان در حال توزیع است.


حجت الاسلام عادل ادامه داد: در مراسم سال تحویل نیز امامزادگان و بقاع متبرکه به اجرای برنامه در فضاهای مجازی و آنلاین و پخش زنده پرداختند در حالی که امامزادگان در ایام نوروز بسته نیست اما به دلیل وضع مقرراتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه‌های بقاع متبرکه و ایام شعبانیه بدون مستمع و حضور جمعیت برگزار خواهد شد.


وی در پایان گفت: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در اعیاد شعبانیه بر روی کاروان‌های شادی است و ساماندهی این کاروان‌ها از امامزادگان توسط گروه‌ها و تشکل‌ها با تجهیز خودروها به سیستم‌های صوتی رقم خواهد خورده و در ساعات اعلامی به اجرای برنامه می‌پردازند.




نظرات کاربران