ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

ارائه ۱۵ مقاله شفاهی در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بابیان اینکه فراوانی مقالات شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در موضوع طرح کلی در میراث اندیشمندان بوده است، از ارائه ۱۵ مقاله شفاهی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در این همایش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدصابر جعفری» امروز، جمعه (6 فروردین ماه) در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مسجد مقدس جمکران به صورت سخنرانی مجازی برگزار شد، عنوان کرد: این همایش به همت مؤسسه آینده روشن و مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار شده و در سطح وسیع و با همت محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی کارهای بزرگی به عنوان تولید اندیشه و فکر رخ داده است.


دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره با برگزاری جلسات متعدد علمی و اندیشه ورزی برای تدوین محورها و سرفصل ها و فراخوان شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، گفت: در همایش های گذشته، اولویت های مختلف پژوهشی را از مراکز درخواست می کردیم، برای همایش شانزدهم نیز موضوع «طرح کلی حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام» به عنوان محور اصلی در نظر گرفته شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، افزود: در این همایش، مقالاتی از کانادا، استرالیا و سوریه به صورت عربی و انگلیسی به صورت شفاهی ارائه می‌شود.


وی با اشاره به موضوعات مقالات شفاهی در این همایش، بیان داشت: فراوانی مقالات این همایش در موضوع طرح کلی در میراث اندیشمندان بوده است.


دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت افزود: در نوبت صبح 6 مقاله با موضوع اصلی طرح کلی دین از منظر علما از جمله علامه طباطبایی، سید قطب و ابوالاعلی، علامه مصباح یزدی و رویکرد مقام معظم رهبری مدظله العالی به طرح کلی اسلامی ارائه می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: در نوبت عصر نیز 9 مقاله با موضوعات مختلف از جمله حرکت کلی انبیای الهی و امامان با محورهای مختلف و حرکت تکاملی انبیا و ائمه معصومین علیهم‌السلام در اقامه توحید از دیدگاه آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی ارائه خواهد شد.


وی همچنین به مراسم تجلیل از مهدی یاوران در این همایش که لبخند بر ولی خدا و نائب او نشاندند و در عرصه جهاد، ایثار، استقامت، مواسات، تحقیق و پژوهش گام برداشتند، اشاره کرد و گفت: در پایان مراسم، بیانیه اختتامیه قرائت خواهد شد و موضوع همایش سال آینده نیز در بیانیه اختتامیه اعلام می‌شود.


دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت یادآور شد: فراخوان هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به صورت فارسی، عربی و انگلیسی در سایت همایش دکترین مهدویت بارگذاری خواهد شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بیان داشت: با توجه به موضوع شانزدهمین همایش که «حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام» بود، در هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، انتظار و حقیقت انتظار که دین سازی است، مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران