افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان

افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت در لرستان

همزمان با نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی علیه السلام دوره تخصصی سطح سه حوزه علمیه با گرایش مهدویت در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، همزمان با نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی علیه السلام دوره تخصصی سطح سه حوزه علمیه با گرایش مهدویت در استان لرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد،حجت الاسلام والمسلیمن عبداللهی مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان افتتاح شد.


حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی با بیان اینکه جوانان و مردم نسبت به آموزهای دینی و عمل به آموزه های دینی پایبند باشند اظهار داشت:طبیعی است مردم و جوانان در راستای شناخت آموزه های دینی محتاج مشورت و یادگیری این آموزه ها از افراد متخصص و اهل فن هستند.


وی با بیان اینکه برگزاری دوره تخصصی مهدویت در حوزه های علمیه مورد نیاز و یک گام اساسی است افزود: امام شناسی، ولایت مداری و پیوند عاطفی و شناخت امام عصر (عج) در هر عصر و زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد : معرفت و اطاعت از دستورات امام عصر (عج) امری است که روحانیت و طلاب در شکل گیری آن نقش اساسی دارند و علاوه بر اینکه خود به معرفت برسند امام شناسی را در جامعه ترویج بدهند.


وی بیان کرد: لازمه امام شناسی از طرف روحانیت این است که روحانیون و طلاب جهت  ترویج اخلاق نیکو و گسترش فضیلت با تهذیب نفس و خودسازی  در جامعه حاضر و خودشان را از طمع های دنیوی مصون نگه دارند.


حجت الاسلام عبداللهی مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه برادران در استان لرستان افزود: راه اندازی سطح سه و رشته های تخصصی فرصتی مناسب برای ادامه تحصیل طلاب در محل سکونتشان است.


وی ادامه داد: راه اندازی رشته های تخصصی از عوامل مهم برای ارتقای سطح علمی طلبه بوده و فرصتی را فراهم می آورد تا طلبه بدون داشتن دغدغه تحصیلی به ادامه تحصیل بپردازد.


حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: تصویب دوره های کوتاه مدت و بلند مدت شناخت و نقد فرق در استان لرستان از دیگر مباحثی است که در حوزه علمیه مورد توجه ویزه قرار گرفته است.


وی اظهار داشت: امید است در سایه همدلی و تعامل بتوان گام های استواری در جهت توسعه مدارس و ارتقای سطح علمی در حوزه برداشت


گفتنی است از شرایط گذراندن دوره سطح سه مهدویت دارا بودن مدرک سطح دو علمی حوزه علیمه است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران