یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد

یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) فراخوان شد

دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از فراخوان یازدهمین دوره این کنگره خبر داد و گفت: آخرین مهلت دریافت آثار مقالات در کنگره یازدهم، ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام «محمدعلی لبخندان» در گفتگو با شبستان از اعلام فراخوان یازدهمین کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)»خبر داد و اظهار کرد: این کنگره از ۱۱ سال پیش به پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) طراحی و اجرا و برگزاری آن به استان هرمزگان واگذار شد و اکنون وارد دومین دهه از برگزاری شده است.


او درباره محورهای فراخوان یازدهمین کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)» تصریح کرد: این دوره از کنگره با موضوع کلی «نقش دعا در زندگی انسان» و محورهای نقش دعا بر سلامت اخلاقی جامعه از نگاه امام سجاد علیه السلام، بررسی نقش دعا در کاهش آسیب های اجتماعی از منظر امام سجاد علیه السلام، بررسی تاثیر دعا در امید بخشی و بهبودی بیماری های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه و نقش دعا در رفع مشکلات از منظر آموزه های امام سجاد علیه السلام با تاکید بر دعای هفتم صحیفه سجادیه برگزار می شود.


دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ادامه داد: آخرین مهلت دریافت آثار مقالات در کنگره یازدهم، ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ است. از جمله تفاوت های این دوره با دوره های پیشین انتشار مقالات برتر تایید شده توسط هیات علمی کنگره در نشریه علمی تخصصی است که به اصحاب فکر و قلم انگیزه حضور و نگارش بیشتری را می دهد.


او با بیان اینکه به ۱۲ مقاله برتر هدیه نقدی اعطا می شود، گفت: برنامه های کنگره، به روزهای برگزاری محدود نمی شود بلکه ما در طول سال با همکاری موسسه اندیشه های اسلامی سجادیه و با همکاری مجموعه های بین المللی همچون مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی(ص) العالمیه و … در طول سال برنامه های متعدد و متنوعی همچون انتشار کتاب و … را در داخل و خارج از کشور اجرا می کنیم.


لبخندان بیان کرد: با توجه به گردش ماه های قمری و اینکه سالروز ولادت امام سجاد(ع) به نیمه دوم سال آمده استف بنا داریم در دهه دوم عمر کنگره علاوه بر سالروز شهادت، بر سالروز ولادت امام سجاد(ع) نیز تمرکز داشته باشیم و در آن ایام نیز برنامه هایی را اجرا کنیم.


او درباره نحوه برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)» در شرایط کرونایی کشور، خاطرنشان کرد: دوره دهم علی رغم برگزاری مجازی با استقبال کم نظیری همراه بود، چنان که در آئین افتتاحیه و اختتامیه آن چند هزار نفر به صورت مجازی شرکت کردند و ده ها وبینار مجازی در داخل و خارج از کشور با محور کنگره برگزار شد.


گفتنی است، پست الکترونیک به نشانی:i.s.jj1400@gmail.com برای ارتباط علاقمندان با کنگره بین المللی «امام سجاد(ع) در نظر گرفته شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران