کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است

کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تجربه عملی انقلاب در ۴۰ سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به گزارش عملکرد شهرداری این شهر اظهار کرد: عملکرد شهرداری قم نشاط و امید را در جامعه ایجاد می‌کند.


او نام‌گذاری سال را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، باید برنامه‌های شهرداری نیز در این جهت قرار گیرد. نقشه راه که مقام معظم رهبری برای همه جامعه بوده و تنها مخاطب ایشان دولت و دستگاه قضایی نیست و شهرداری نیز می‌تواند نقش‌آفرینی کند.


امام ‌جمعه قم تولید را در همه حوزه‌ها دانست و گفت: حتی در جامعه علمی نیز باید تولید در حوزه علم و تولید محتوا در دستور کار قرار گرفته و با بررسی نوع پشتیبانی و مانع زدایی حتی در حوزه علمیه حرکت‌های جدیدی انجام‌ شده تا همه بخش‌های جامعه وارد میدان عمل شود.


وی مدیران شهرداری را به بررسی نوع تولید، پشتیبانی و مانع زدایی در شهرداری دعوت و تصریح کرد: امیدواریم هدف شهرداری در سال جدید تحقق این شعار بوده و در بخش‌هایی مانند صدور پروانه و بررسی دوباره قوانین و تسریع در کار مردم مورد توجه قرار گیرد.


آیت الله حسینی بوشهری، تلاش دشمن برای ایجاد نارضایتی در مردم را خطرناک خواند و خاطرنشان کرد: دشمن همین سوژه‌های موجود را بزرگ کرده و بازتاب می‌دهد و ضربه‌ای به ما وارد می‌کند.


وی تجربه عملی انقلاب در ۴۰ سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است و باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد تا مردم به‌عنوان ستون انقلاب همچنان پشتوانه نظام باقی بمانند.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور مردم در همه بحران‌ها را یادآور شد و گفت: در زلزله، سیل، کرونا و بحران‌های بزرگ این مردم بوده‌اند که در کنار نظام بوده و دشمن درصدد فاصله ایجاد کردن بین مردم و انقلاب است.


او حکومت حضرت علی(ع) را یادآور شد و ابراز کرد: نظامی که پشتوانه مردمی نداشته باشد نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و حکومت حضرت علی (ع) حتی باوجود مشروعیت بدون حمایت مردم نتوانست ادامه پیدا کند.


آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: باید عملکرد شهرداری به‌گونه‌ای باشد که مردم شهرداری را از خود دانسته و خوشبختانه شهرداری قم خدمت‌رسانی خوبی به مردم دارد.


وی به ارائه پیشنهاد به شهرداری پرداخت و افزود: زندگی خانواده‌های متدین در قم دچار مشکل شده و اگر شهرداری قم می‌تواند شرایط مطلوب‌تری برای مردم ایجاد کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از ایجاد صف برای مواد غذایی گفت: این صف‌ها باید برای روز انتخابات و رأی‌گیری باشد اما متأسفانه امروز برای تأمین مایحتاج مردم صف ایجاد شده و اگر شهرداری می‌تواند در این حوزه ورود کرده و این شرایط را مدیریت کند.


وی ارائه خدمات به شهروندان در همه حوزه‌ها را مطرح کرد و ادامه داد: تأسیس فروشگاه‌های مواد غذایی و البسه مناسب می‌تواند شرایط مناسب‌تری برای مردم ایجاد کرده و رضایت مردم را به همراه داشته باشد.


آیت الله حسینی بوشهری، تأسیس کتابخانه‌های دینی در بوستان‌ها را نیز مطرح کرد و یادآور شد: باید خانواده‌ها هم‌زمان با استراحت و استفاده از فضای بوستان‌ها بتوانند با فرهنگ دینی آشنا شده زیرا شهر قم شهر ویژه‌ای بوده و باید به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر پرداخته شود.


وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در دو حوزه دانست و گفت: هم سیما و منظر شهر قم و هم ارتقاء فرهنگ شهر قم دو دغدغه مقام معظم رهبری بوده که باید به آن بیشتر پرداخته ‌شده و در کنار توسعه زیرساخت‌های شهر به ارتقاء بعد فرهنگی نیز توجه شود.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نباید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بعد فرهنگی نادیده گرفته شود و فضای شهر باید بیانگر بعد فرهنگی و معنوی شهر بوده و با این هدف طراحی و برنامه‌ریزی شود.


وی شهرداری را مهم‌ترین رکن شهر معرفی و تأکید کرد: باید نقش شهرداری در حوزه فرهنگی نیز مانند سایر حوزه‌ها پررنگ‌تر شده و شاهد پیشرفت فرهنگی شهر نیز باشیم.




نظرات کاربران