دیدار هیئت رئیسه انجمن تعزیه با مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هرمزگان

در دیدار اعضای هیئت رئیسه انجمن تعزیه و شبیه خوانی با مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان، از پیگیری و حمایت این کمیته در برگزاری باشکوه تعزیه اربعین در سال گذشته تقدیر شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حاجبی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هرمزگان، ضمن ارزیابی مثبت از خواندن هنر تعزیه خوانی این هنر را یک سرمایه بزرگ اجتماعی در معرفی سیره و زندگی اهل‌بیت (س) از گذشته تا کنون بر شمرد .
وی با بیان اینکه مردم با دیدن تعزیه ها، شور و اشتیاق بیشتری به زیارت رفتن و دیدن اماکن مذهبی پیدا می کنند، نقش تعزیه خوانی در ترویج فرهنگ زیارت را مهم و اثرگذار دانست .
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هرمزگان ضمن درخواست از مسئولان هنری و تبلیغی جهت دفاع از اقدامات این انجمن گفت: مردم استان هرمزگان با تعزیه خوانی انس دارند و همیشه در مناسبت‌های مذهبی، تعزیه خوانی یک ظرفیت بزرگ فرهنگی و تبلیغی به شمار می‌آید، لذا باید مراقبت کرد اقدامات و تلاش‌های انجمن تعزیه خوانی که رسالت معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری اهل بیت عصمت و طهارت به مردم را بر عهده دارد ابزار کارهای سیاسی افراد قرار نگرفته و این انجمن در راستای رسالت دینی و مذهبی هویت و استقلال خود را حفظ نماید .
حجت الاسلام حاجبی، ضمن پیشنهاد راه اندازی مدرسه هنرهای آیینی و مذهبی توسط این انجمن جهت آموزش و تربیت نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، نسبت به هماهنگی برگزاری دوره آموزش روایتگری در صورت شناسایی و معرفی نیروهای مستعد و خوش لحن عضو این انجمن با همکاری گروه روایتگری بعثه مقام معظم رهبری، اعلام آمادگی کرد .
در پایان این دیدار اعضای هیئت رئیسه انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان هرمزگان پس از ارائه گزارش عملکرد و فعالیت های این انجمن در جهت تکریم و پاسداشت پیرغلامان و تعزیه خوانان عضو این انجمن از پیگیری و حمایت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان جهت برگزاری مراسم با شکوه تعزیه خوانی اربعین سال گذشته در شهر بندرعباس، تقدیر کردند .


 




نظرات کاربران