ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است

ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند؛ تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است

آیین نماز جمعه، ۱۳ فروردین، با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و ائمه جمعه بر تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین نماز جمعه، ۱۳ فروردین، با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و ائمه جمعه بر تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید تاکید کردند.


امام جمعه شهرکرد: ماه رمضان فرصتی برای تقویت گفتمان علوی باشد


نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: یکی از مهمترین اموری که در ماه مبارک رمضان باید به خوبی به آن پرداخته شود تقویت گفتمان علوی و رهبری است تا در پرتو آن بتوان از انقلاب اسلامی صیانت کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه که جایگزین نماز جمعه این هفته شهرکرد به واسطه وضعیت قرمز شیوع کرونا شده است، با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: به زودی وارد ماه مهمانی الهی می‌شویم و باید این فرصت را غنمیت شمرده و از برکات این ماه به خوبی استفاده کرد.


وی به خطبه شعبانیه اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام موضوعات مهمی در این خطبه عنوان کرده است که از جمله آن می‌توان به باور به معاد است، مراقبت از نیازمندان، اخلاق محوری، خودمراقبتی، یتیم‌نوازی، توبه، خضوع در محضر پروردگار، افطاری دادن، خودداری از مردم‌آزاری، عمق بخشی با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، ورع و تقویت تقوا اشاره کرد.


نکونام با توصیه نسبت به جهاد اکبر و خودمراقبتی، اظهار داشت: مبارزه با هوای نفس از مهمترین اموری است که لازمه جهاد اکبر به شمار می‌رود و پیروی از سبک زندگی علوی می‌تواند ما در این مسیر به خوبی یاری دهد.


امام جمعه شهرکرد افزود: امروز مقام معظم رهبری همین سبک علوی را با شدت و حدت دارد دنبال می کنند و مدام و مستمر به مقاومت و هوشیاری و فراست و ایستادگی در برابر دشمن جلاد و فریب نخوردن در برابر او و مکر آن‌ها را خنثی کردن،  دعوت می‌کنند.


نکونام خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان یکی از چیزهایی که باید در وجود ما شکل بگیرد همین گفتمان علوی و گفتمان رهبری و گفتمان اصیلی است که انقلاب را حفظ می‌کند و صیانت به همه ابعاد انقلاب می‌بخشد.


وی، ضرورت سپردن امور به انقلابیون را از دیگر رهنمودهای خود در این پیام برشمرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که جزو برنامه‌های ما باید باشد، صیانت از انقلاب با سپردن کار به انقلابیون است.


نکونام در تعریف انقلابیون، اظهار داشت: انقلابیون کسانی هستند که پایبند به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب باشند، هدف آنها آرمان‌های انقلاب است و در این مسیر همت والایی دارند، پایبندی به استقلال همه‌جانیه کشور هستند، در برابر دشمن حساسند و تقوای دینی و سیاسی دارند.


نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از پیام جمعه با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و روز هنر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سید مرتضی آوینی، تصریح کرد: همه می‌دانیم  که دانش و فناوری هسته‌ای ضرورت کشور و نیاز حقیقی مردم و معاش مردم است و در عرصه پزشکی، دارو و انرژی کاربرد دارد.


نکونام با تاکید بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، افزود: ما به دنبال دانش صلح آمیز هسته‌ای هستیم و دانش هسته ای‌مان را باید دنبال کنیم و بایستیم و مقاومت کنیم و به هیچ وجه اجازه ندهیم با امتیاز دادن‌ها جلوی رشد دانش هسته‌ای گرفته شود.


وی در خصوص هنر انقلاب اسلامی نیز گفت: هنر انقلاب اسلامی این است که ما بتوانیم ضرورت‌های کشور را پیش ببریم، هنر انقلاب اسلامی این است که پرچم انقلاب را همچنان برافراشته نگهداریم و این راه همچنان پر رهرو باشد و خدایی نخواسته ضعف بر انقلاب و انقلابیون حاکم نشود.


علم‌الهدی: بی‌اثر بودن ویروس کرونا در حرم ائمه باوری خرافی است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: اینکه برخی می‌گویند عامل انتقال ویروس کرونا و بیماری در حرم مطهر ائمه اطهار (ع) کارآیی ندارد، نادرست و نتیجه افکار مشتی خرافه‌پرور است.


آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با انتقاد از برخی شبهه افکنی های خرافی در باب اینکه کسی در محضر امام رضا (ع) مریض نمی شود و نیازی به رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم رضوی نیست، افزود: همانطور که اگر کسی در حرم بول کند حرم نجس می شود و باید پاک شود، اگر شخص ناقلی در حرم ضریح را ببوسد، موجب انتشار ویروس می شود، پس لازم است در حرم و اماکن متبرکه نیز همه پروتکل های بهداشتی رعایت شود.


وی افزود: شکی در این نیست که زیارت امام رضا (ع) شفابخش است و آن بزرگوار ولایت مطلقه دارند، اما عنایت ایشان به جریان غیرمعقول تعلق نمی گیرد مثل این است که کسی خود را از پشت بام حضرت به پایین پرت کرده و انتظار داشته باشد که حضرت وی را نگه دارد، نه خیر اینطور نیست به زمین می افتد و استخوانش هم خرد می شود و چنین حرکت های غیرمعقولی مشمول کرامت ائمه قرار نمی گیرد.


آیت الله علم الهدی در خصوص چرایی برگزاری نماز جمعه در مشهد، علیرغم شرایط قرمز کرونایی، توضیح داد: در شهر مقدس مشهد با توجه به امکانات فراهم آمده از سوی آستان قدس رضوی و وسعت صحن پیامبر اکرم (ص) امکان برگزاری این فریضه الهی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مهیا است و برپا داشتن نماز جمعه با این شرایط با مشکلی مواجه نیست، که یقینا اگر محیط بسته و محدود بود، امکان برگزاری نماز جمعه در این شهر نیز وجود نداشت.


وی افزود: بنا بر این انعقاد نماز جمعه مستوجب شیوع این بیماری منحوس نیست و نمازگزاران نیز موظف به رعایت تمام و کمال پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند، مدیریت برنامه های حرم با تولیت حرم مطهر است، مدیریت حرم مطهر تولیت محور است و مدیریت آن نیز منصوب از طرف مقام عظمای ولایت است، آستان قدس رضوی بهترین و جدی ترین برنامه ها را در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی به کار گرفته است و هزینه خرید ماسک برای زائران توسط این نهاد در یک ماه حدود ۲ میلیارد تومان است.


امام جمعه مشهد با اشاره به آغاز موج چهارم بیماری کرونا در کشور گفت: وضعیتی که اکنون دچار آن هستیم یا نتیجه عملی عامدانه و یا بی تدبیری و مدیریتی جاهلانه است.


علم الهدی با طرح این پرسش که چرا به یکباره همه شهرهای کشور قرمز شد، افزود: یک نظریه این است که این کار را عامدانه انجام دادند، معلوم بود هنگامی که همه شهرهای ترکیه در وضعیت قرمز قرار داشت و وزیر بهداشت اعلام خطر کرده بود که پروازهای ترکیه را لغو کنید، اما این کار را نکردند تا در آستانه انتخابات شور و نشاط و شادابی و هیجان مردم را بگیرند و میزان مشارکت حداکثری مردم را کاهش دهند.


امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: البته ما شرعا نمی توانیم کسی را متهم کنیم، نگاه خوش‌بینانه این است که این اوضاع و احوال نتیجه مدیریتی جاهلانه است، همه از اوضاع و احوال کرونایی ترکیه اطلاع داشتند، با این حال پروازها به این کشور را آزاد گذاشتند و اگر عمدی در کار نبوده باشد می توان این وضعیت را نتیجه مدیریت جاهلانه دانست.


علم الهدی گفت: ما در ماه شعبان دو پیک زیارتی داشتیم اما وضعیت مشهد آبی بود، وضعیت از زمانی قرمز شد که مسافران ترکیه برگشتند، در هر حال باید تدبیری اتخاذ کنیم که با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، مراسم های مذهبی را نیز اجرا کنیم، عده ای این شرایط را فراهم آورده و همه چیز را تعطیل کردند تا دودش به چشم ماه رمضان و مراسم مذهبی مردم برود.


وی تاکید کرد: مردم ما شعور سیاسی بالایی دارند و این مسایل را درک می کنند و می دانند که علت پیدایش موج چهارم کرونا چیست، به ما قبلا گفتند کرونا تمام شده است و ما دیدیم که تمام نشده و کرونا دوباره برگشت.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر توقع معقول زن و شوهر از همدیگر بر اساس موازین دینی و سیره ائمه تاکید کرد و گفت: زن و شوهر باید هریک دیگری را مرجع برآورده سازی خواسته های خود بداند، و نباید از هم توقعات نابجا و خلاف عقل داشته باشند که منجر به اختلاف می شود.


آیت الله علم الهدی افزود: توقعات باید در حد و حدود حوزه تکلیف باشد، مدیریت منزل بر عهده زن و تامین تکفل بر عهده مرد است، مرد موظف به تامین مایحتاج معقول منزل است، تامین هزینه های تجملاتی و غیرمتعارف وظیفه مرد نیست، برای رابطه عاطفی با خانواده طرفین احترام و اعتبار قایل شوند، و توقعات باید بر اساس مصلحت زندگی باشد.


امام‌جمعه مهریز: تحقق شعار سال در گرو رفع موانع تولید است


امام‌جمعه مهریز گفت: تحقق شعار سال و اجرای کامل پیام نوروزی مقام معظم رهبری در گرو همکاری و تلاش مسوولان و دولتمردان در بخش‌های مختلف و تلاش عملی برای رفع موانع دست و پاگیر تولید است.


حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در پیام جمعه این هفته خود به اهمیت نامگذاری امسال توسط معظم‌له اشاره کرد و افزود: یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت همه جانبه و متوازن کشور اسلامی در گرو رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال مولد و مفید است .


وی با بیان اینکه در این خصوص هرچند طی سال‌های گذشته بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری و نیاز کشور در زمینه جهش تولید اقداماتی صورت گرفته، آن را ناکافی ذکر کرد و ادامه داد: برای تحقق شعار امسال که بسیار حکیمانه و بر اساس مصالح نظام طرح شده همه باید وظایف خود را انجام دهند.


رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: برای تحقق شعار سال و کمک به تولید و اشتغال باید کارهای مختلفی توسط مجلس و دولت اجرا شود که از مهمترین آنها می‌توان به وضع قوانین مناسب، تسهیل‌گری در تولید، کاهش بوروکراسی اداری، محدود کردن واردات، توجه به صادرات و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد.


به گفته محی‌الدینی، حمایت از شرکت‌های کوچک نوآور و دانش‌بنیان، نظارت بر مالیات ارزش افزوده، برنامه‌ریزی همه جانبه علمی بر اساس نیازهای اقتصادی کشور به صورت دقیق و جلب همکاری و مشارکت علاقه‌مندان دلسوز برای کمک به نظام در تولید و اشتغال باید لحاظ شود.


محی‌الدینی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به اهمیت و منزلت آن در بین امت اسلام و مکتب حیاتبخش اسلام اشاره کرد و از مردم خواست قدر تمامی لحظات آن را با روزه‌داری، تلاوت کلام وحی، خودسازی و سایر انجام وظایف شرعی بیش از گذشته بدانتد و حرمت میهمانی خدا را حفظ کنند.


مدیر حوزه‌های علمیه مهریز اظهار کرد: ذکر و یاد خدا، استغفار، خودسازی، بهره‌گیری از تمامی ایام آن و استفاده از معنویت رمضان باید در ضافیت الهی بنحو مناسب و جدی مدنظر همه مردم و جوانان قرار گیرد که نقش مهمی در ارتباط با حضرت حق و سازندگی روحی و روانی دارد.


محی‌الدینی به ویروس کرونا اشاره کرد و با قدردانی از همراهی مردم به اهمیت توجه و رعایت نکات بهداشتی به خصوص توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از آن پرداخت و گفت: همراهی مردم نقش مهمی در کاهش بیماری و آسیب‌های ناشی از آن دارد.


امام‌جمعه مهریز به سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی که به عنوان روز هنر اسلامی نامگذاری شده اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام یادآور شد: رسانه‌های گروهی و هنرمندان متدین و انقلابی رسالت خطیری در انتقال و گسترش فرهنگ ناب در جامعه و بین جوانان دارند.


محی‌الدینی همچنین به سالروز شهادت سردار سرفراز اسلام و انقلاب اسلامی شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره وی و تمامی شهدای دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس افزود: زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تبیین آرمان والا و پاسداری از اهداف مقدس آنها یک وظیفه مهم دینی و انقلابی است.


مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.


امام جمعه بجنورد: تولید با تکیه بر ظرفیت داخلی رونق می‌گیرد


 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: برای رونق تولید باید از استعداد و ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد در این صورت است که تحریم‌های ظالمانه بی‌اثر می‌شود.


حجت الاسلام  رضا نوری در خطبه های مجازی این هفته نماز جمعه بجنورد با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی اظهار داشت: باید موانع را از سر راه جهادگران عرصه تولید برداشت و در این صورت دشمنان ما توانایی شکست ما را نخواهند داشت.


وی واردات بی رویه را مانع بزرگی برای تولید کشور دانست و گفت: در مواردی کالاهای لوکس با تعرفه پایین وارد می شود که همان کالا هم در داخل تولید می شود.


وی با بیان اینکه واردات بی رویه باید مدیریت شود، عنوان کرد: تکیه اول ما باید بر تولیدات داخلی باشد ضمن اینکه باید زمان رسیدن کالا از تولید به مصرف کننده نیز مدیریت شود و از زمانبر بودن کالای وارداتی در گمرکات و انبارها جلوگیری کرد.


امام جمعه بجنورد واسطه گیری را مانع دیگر اقتصاد عنوان کرد و گفت: اگر زمان واردات کالا به مصرف کننده به درستی مدیریت شود واسطه گری نیز در اقتصاد کشور حذف می شود.


وی بیان کرد: ما نباید ابزارآلات کشاورزی و نهاده را با قیمت بالا به کشاورز بفروشیم و در عوض کالاهای استراتژیک کشاورزان را با قیمت خود خرید کنیم این تنها مواردی از موانع تولید است که باید برداشته شود.


شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و قانونی است


حجت الاسلام نوری در ادامه به اهمیت مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: همه ما باید نسبت به سرنوشت جامعه و مردم حساس باشیم و فردی را انتخاب کنیم که کارآیی بیشتری برای نظام داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی کارآمدی را مهمترین ویژگی انتخاب اصلح بیان کرد و افزود: رییس جمهوری آینده باید فردی توانمند، کارآمد و پر انرژی باشد چرا که تمامی اختیار کشور را بر عهده دارد.


امام جمعه بجنورد تاکید کرد: هیات وزیران و معاونت برنامه و بودجه توسط رییس جمهوری انتخاب می شوند و این هیات برای تمام مباحث عمرانی، فرهنگی و معیشتی مردم تصمیم گیری می کنند از این لحاظ باید انتخابی اصلح را داشته باشیم.


وی انتخابات ریاست جمهوری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: رییس جمهوری توانایی توسعه همه جانبه کشور را دارد در عوض می تواند پسرفت را برای کشور به ارمغان آورد بنابراین اهمیت این موضوع واضح است و باید فردی جهادی و با اخلاص انتخاب شود.


حجت الاسلام نوری تصریح کرد: رییس جمهوری که دشمن شناس باشد و به توان جوانان در تولید داخلی اعتقاد داشته باشد می تواند کشور را در برابر تحریم ها حفظ کند.


وی ادامه داد: کسی که می پذیرد وارد این کارزار شود باید خود را وقف مردم کند و با نگاه به داخل متکی بر اقتصاد مقاومتی باشد.


از برکات ماه رمضان بهره ببریم


حجت الاسلام نوری در ادامه به برکات ماه مبارک رمضان در آستانه ماه مهمانی خداوند اشاره کرد و گفت: ماه رمضان با سه ویژگی برکت، رحمت و مغفرت به زندگی ما انسانها وارد می شود و هر ویژگی اهمیت خاصی دارد که باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.


وی دوران زندگانی پیامبر اکرم را نمونه ای از برکات جهان اسلام دانست و تصریح کرد: دوران زندگانی پیامبر بیشترین برکات را برای بشریت داشت و عرب را از جاهلیت نجات داد این در حالی است که تمامی این کمک های بشری هزینه ای برای جهان نداشت که این مدل از زندگی را باید سرلوحه قرار دهیم.


امام جمعه بجنورد افزود: همه ما با تاسی از زندگی پیامبر اسلام، حضرت علی و امام خمینی به استقبال ماه مبارک رمضان برویم چرا خداوند با نگاه بخشش و رحمت و مغفرت از مهمانان پذیرایی می کند.


امام جمعه قم:گمراهی جهانیان بخاطر کوتاهی در احیای امر اهل‌بیت است


امام جمعه قم راهبرد اصلی برای موفقیت مومنان را احیاء امر اهل بیت (ع) دانست و گفت: تقصیر بخشی از گمراهی مردم جهان به عهده کسانی است که یا ولایت و خلافت اهل بیت(ع) را نپذیرفته و انکار کردند و یا پذیرفته اما نسبت به آن بی تفاوت هستند و به دیگران انتقال نمی‌دهند.


 آیت‌الله سید محمد سعیدی در سخنرانی آدینه‌ای خود با اشاره به دعای امام هشتم مبنی بر اینکه خدایا اگر در روزهای گذشته ماه شعبان ما را نبخشیده ای در رزوهای باقی مانده از آن ما را ببخش، اظهار کرد: غفران و بخشش خداوند برای نزول رحمت الهی و دفع بلایا و همچنین برای ورورد به ماه مبارک رمضان بسیار مهم است.


وی با اشاره به توصیه های امام هشتم به اباصلت برای روزهای پایانی ماه شعبان، اضافه کرد: اولین توصیه ایشان این بود که آنچه به حال تو مفید است را انجام بده و آنچه برای تو مفید نیست را ترک کن و در قرآن هم آمده است که مؤمنین از کارهای لغو و بیهوده پرهیز می کنند.


وی ترک کارهای بیهوده و انجام کارهای مفید را راهبرد کلان و خط مشی مؤمنین دانست و مطرح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند کسی که دنبال کارهای بیهوده برود از کارهای مفید باز می ماند و پیامبر(ص) فرمودند که ارجمندترین مردم کسی است که آنچه را که بیهوده است ترک کند.


سعیدی راهبرد اصلی برای موفقیت مؤمنین را احیاء امر اهل بیت (ع) دانست و گفت: امام هشتم در کلامی نورانی فرمودند که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند؛ راوی سؤال کرد که چگونه امر شما احیا می شود؟ ایشان فرمودند که معارف و علوم ما اهل بیت را یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید زیرا اگر مردم معارف و علوم ما اهل بیت را بدانند از ما تبعیت می کنند.


وی با بیان اینکه ما برای عمل به این دستورالعمل امام هشتم (ع) به دو چیز مهم نیازمند هستیم، افزود: اول باید معرفت و شناخت خود نسب به آنچه برای ما مفید است را افزایش دهیم و وقتی فهمیدیم چه چیزی برای ما مفید است و چه چیزی برای ما مفید نیست برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کنیم.


امام جمعه قم تاکید کرد: امام باقر (ع) در رابطه با معرفت فرمودند خداوند هیچ عملی را قبول نمی کند مگر با معرفت و شناخت نسبت به آن و امام هفتم نیز در رابطه با برنامه ریزی فرمودند که برای خود ۴ برنامه در روز داشته باشید، فرصتی برای عبادت خدا، فرصتی برای کسب معاش، فرصتی برای معاشرت و صحبت با دوستانی که اشکالات و عیوب شما را از سر اخلاص و دلسوزانه بگویند و فرصتی هم برای استفاده از لذت‌های متعارف و غیرحرام دنیا.


وی افزود: توصیه دوم امام هشتم (ع) نسبت به استفاده از فرصت باقی مانده ماه شعبان این بود که زیاد دعا کنید زیرا ما محتاج و نیازمند هستیم و انسان نیازمند همیشه دست نیازش دراز است و چه کسی بهتر از خداوند متعال است که ما را امربه درخواست از خود کرده است تا برای ما اجابت کند.


سعیدی اعتراف به گناهان را یکی از راه های بدست آوردن نظر لطف خداوند دانست و گفت: توصیه سوم امام هشتم (ع) در ماه شعبان استغفار نسبت به گناهان و کاستی هایی است که داشته ایم زیرا استغفار زمینه ساز حرکت های بعدی ما به سمت خداوند تبارک و تعالی است و اگر قلب انسان پاک نباشد نمی تواند اداء وظیفه و بازگشت به سمت خداوند کند.


وی توصیه چهارم امام هشتم (ع) را تلاوت قرآن دانست و اظهار کرد: تلاوت قرآن باید یکی از برنامه های منظم ما باشد و تلاوت هم باید با تامل و تفکر همراه باشد و توصیه پنجم هم توبه و برگشت به سمت خداوند است.


رئیس جمهور آینده باید توانایی تشکیل دولت جوان انقلابی را داشته باشد


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رئیس جمهور باید به امت خود در تولیدات کشور و سپردن کار به آن‌ها ایمان داشته باشد و نگاهش تنها به بیرون نباشد.


حجت الاسلام و المسلمین نوری در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این هفته شهرستان بجنورد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) ماه رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت معرفی کرده است.


وی گفت: معنای برکت افزایش و زیادی نعمت است، رحمت  نیز یعنی عنایاتی که خدا در این ماه به مردم دارد و در واقع محبت همراه باعشق به بندگان خود است.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مورد مغفرت خدا در این ماه نیز تصریح کرد: خداوند در افطار ماه رمضان میلیون ها نفر را می‌آمرزد تا بار سنگین گناه از روی دوششان برداشته شود.


حجت الاسلام نوری در پایان خطبه اول با اشاره به روز عید فطر خاطر نشان کرد: عید فطر روز جشن خلاصی از گناه است و باید مراقبت شود تا آن را در ادامه نیز حفظ کرد.


وی در خطبه دوم این هفته به موضوع انتخابات و مانع‌زدایی پرداخت و گفت: در انتخابات ۲ مسأله مورد توجه است که یکی مشارکت و بعد از آن انتخاب اصلح است.


امام جمعه بجنورد با بیان خصوصیات انتخاب اصلح افزود: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی، قانونی و عرفی است که امامین انقلاب شاخصه‌‌های آن را نام برده‌اند، رئیس جمهور باید کارآمد، توانمند، پرانرژی باشد چرا که تمام مسؤولین کشور زیر نظر وی کار می‌کنند.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید کسی توسط مردم انتخاب شود که بتواند دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی مورد نظر رهبری را ایجاد کند و مشکلات عدیده‌ی پیش پای مردم را بردارد، فریب نیرنگ‌های دشمن را نخورد و به توان داخلی خود اعتماد داشته باشد.


حجت الاسلام نوری گفت: رئیس جمهور باید به امت خود در تولیدات کشور و سپردن کار به آن‌ها ایمان داشته باشد نه اینکه نگاهش فقط به بیرون باشد.


وی در ادامه راه حل مشکلات جوانان را توجه به شعار امسال دانست و تأکید کرد: اگر در تولید قدرتمند شویم تحریم‌ها بی اثر خواهد شد و دیگر دشمن به دنبال تحریم ما نخواهد بود.


امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در حال حاضر موانعی در مسیر تولید وجود دارد که برخی از آن شامل واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و غیرضروری با ارز دولتی، واردات کالایی که موجب تعطیلی تولیدات داخلی می‌شود، عدم تسریع در رسیدن کالای وارداتی به دست مصرف کننده، بلوکه شدن کالاها در انبار و کشتی‌ها و بعضا فاسدشدن آن‌ها که نیاز به تدبیر جدی دارد.


وی در پایان شهادت شهید مرتضی آوینی را گرامی داشت و بیان کرد: این شهید بزرگوار آثار مهمی را از خود به جای گذاشته که مورد استفاده است، همچنین شهید صیادشیرازی که تا لحظه شهادت خالصانه و بی‌ریا تلاش کرد و همچنین روز ملی انرژی هسته‌ای که امروزه همه کشورها به آن نیاز دارند گرامی می‌داریم.


ترفندهای آمریکا در مذاکرات مسبوق به سابقه است


امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: شرط موفقیت در بازگشت به تعهدات برجام اهتمام به موضع حکیمانه رهبری است.


 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه مکتوب نماز جمعه با اشاره به مذاکرات اخیر برجامی در وین اظهار داشت: فارغ از اینکه مذاکرات وین و نظایر آن چه سرانجامی پیدا کند،  آمریکا در طول هفتاد سال گذشته در دنیا این طور تحقیر نشده بود.


امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: این که تا پشت درهای مذاکره  چند کشور درباره یک موضوع برود، اما او را پشت در نگه دارند و مانع از ورودش به جمع مذاکره کنندگان شوند چیزی جز حقارت نیست.


وی ادامه داد: این البته حاصل خباثت‌ها و عهد شکنی‌هایی است که دولت‌های اوباما و ترامپ در زیر پا گذاشتن توافق برجام مرتکب شدند. بنابراین دنیا و گروه ۱+۴ به جمهوری اسلامی ایران حق داده‌اند که بگوید آمریکا تا هنگام برداشتن تحریم‌ها نمی‌تواند به میز مذاکرات در کمیسیون مشترک برجام برگردد.


 وی با بیان اینکه تصاویر مذاکرات کمیسیون مشترک بدون حضور پرچم و نماینده آمریکا در داخل سالن نشست تحقیر آمریکای مستکبر است، افزود: این موضوع برای اهل دقت در دنیا واجد معانی بسیار می‌باشد.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: رهبر حکیم ایران در حال ادب کردن آمریکا است؛ ولو  این که آمریکا خیلی تقلا کرد با رندی و بدون پرداخت هزینه برگردد و دوباره شیطنت را از سر بگیرد.


 وی با ابراز امیدواری نسبت به این که تیم مذاکره کننده با درس گرفتن از عبرت‌های روند هشت سال گذشته این بار بتوانند از منافع ملی با شجاعت و قاطعیت صیانت کنند، شرط این موفقیت را اهتمام به موضع حکیمانه نظام و کوتاه نیامدن در مقابل ترفندهای مسبوق به سابقه تروئیکای اروپایی و آمریکا دانست.


امام جمعه دهدشت ادامه داد: آمریکا اگر خواستار بازگشت ایران به تعهدات برجامی است، چاره ای ندارد جز این که همه تحریم‌های نفتی، مالی و بانکی را به شکل قابل راستی آزمایی، لغو کند؛ سپس می تواند به پشت میز کمیسیون مشترک برجام برگردد.


 وحدانی‌فر با بیان اینکه تجربه سالیان به ما آموخت که هرگاه سر حقوق خود قاطعیت به خرج دادیم، غرب منفعل شد و متعادل‌تر رفتار کرد، گفت: اما هر وقت از حقوق خود کوتاه آمدیم آنها وحشی‌تر و طلبکارتر شدند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری هفته بزرگداشت مساجد تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا با تبیعت از فرمان رهبر معظم انقلاب برای همراهی با ستاد کرونا همه مساجد و اماکن دینی تعطیل هستند.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: در شرایط فعلی خدام مساجد تنها به پخش اذان و ادعیه قبل از سحر اقدام نمایند.


وی در خصوص اهتمام برای آبادانی مساجد گفت: آبادی مسجد صرفا به ساخت و ساز نیست بلکه به حضور است، برای این کار لازم است عزیزان اوقاف و امور خیریه نسبت به جایگزینی هیأت امنای جوان، پای کار، با انرژی و انگیزه اقدام کنند ضمن اینکه پیر خدامان نیز باید تکریم شوند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نسبت به رواج تیراندازی در عروسی‌ها هشدار داد و گفت: این رسم غلط مردم را آزار می‌دهد و آرامش را در ساعت خواب از آنها سلب می‌کند.


وی با اشاره به اینکه تیراندازی شبانه در عروسی‌ها نگرانی عمومی در دهدشت ایجاد کرده است، این رعب و وحشت را مصداق حق ‌الناس دانست و خواستار برخورد جدی و قاطعانه دستگاه‌های امنیتی با عوامل مخل امنیت شهر و فرهنگ‌سازی از سوی معتمدان و روحانیون شد.


وحدانی‌فر همچنین مردم را به همراهی با دستورالعمل‌های ستاد کرونا فرا خواند و گفت: ما می‌بینیم مسئولان اقداماتی انجام می‌دهند اما برخی از مردم سلامت خود و جامعه را در نظر نمی‌گیرند و بی‌تفاوت عمل می‌کنند.


وی ادامه داد: عروسی‌های با جمعیت بالای یکهزار نفر برگزار می‌شود اگر یک نفر ناقل باشد چندین نفر را بیمار می کند آیا باید حتما از قوه قهریه استفاده شود؟ وضعیت شهرستان قرمز است هم مردم و هم مسئولان تلاش کنند از این شرایط عبور کنیم.


| شناسه مطلب: 105784




ائمه جمعه



نظرات کاربران