رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد

رساله نماز و روزه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، رساله‌ نماز و روزه مشتمل بر آخرین فتاوای مرجع عالی‌‌قدر، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سه باب فقهی نماز، روزه و اعتکاف به کوشش انتشارات انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شد.

این رساله عملیه که شامل ۱۰۰۸ مسئله شرعی است، انعکاس دهنده‌ جدیدترین و آخرین فتاوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه باب مهم فقهی نماز، روزه و اعتکاف است.


 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تمایزات این اثر، شیوایی و ساده‌نویسی مسایل آن است به گونه‌ای که فهم مطالب آن برای عموم مخاطبین امکان‌پذیر شده است. همچنین برای تسهیل در فهم مسایل دشوار، برخی کلمات و عبارات فقهی نیز در پاورقی توضیح داده شده است.


 در همین راستا در انتهای کتاب نیز فصل مستقلی جهت توضیح و تبیین برخی اصطلاحات فقهی آورده شده که خواننده را برای فهم بیشتر و راحت‌تر مسایل شرعی کمک می‌کند.


همچنین در بیان برخی مسایل شرعی مانند حدّ ترخّص و مسافت شرعی که برای توضیح آنها در بیشتر رساله‌های عملیّه از اصطلاحات و مقادیر قدیمی همچون فرسخ استفاده می‌شود، با تحقیقی بدیع و دقیق مقیاس متناظر آن اصطلاحات با متر و کیلومتر مشخّص شده است.


 گفتنی است، رهبر انقلاب این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مُجزی اعلام کرده‌اند که متن دستخط و مهر و امضای ایشان در پشت جلد کتاب منتشر شده است.


 همچنین، این اثر در ۱۶۰ صفحه و در قطع رقعی جهت استفاده‌ عموم مؤمنین و مقلدین رهبر معظم انقلاب منتشر شده است و از هفته آینده علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها، در پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی به نشانی book-khamenei.ir عرضه می‌شود.




نظرات کاربران