کتاب «اخوت و برادری در اسلام» کتاب «اخوت و برادری در اسلام» کتاب «اخوت و برادری در اسلام» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «اخوت و برادری در اسلام» کتاب «اخوت و برادری در اسلام» کتاب «اخوت و برادری در اسلام» کتاب «اخوت و برادری در اسلام» کتاب «اخوت و برادری در اسلام»

کتاب «اخوت و برادری در اسلام»

نگارنده در کتاب ضرورت، اهمیت، مبانی و موانع اخوت را بیان و وظایف دانشمندان مسلمان را در راه ایجاد برادری ذکر می‌نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ کتاب «اخوت و برادری در اسلام» (به ضمیمه دیدگاه یکصدوپنجاه‌وچهار دانشمند درباره مذاهب اسلامی) به نویسندگی «سیدعبداللطیف سجادی» توسط انتشارات «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ۱۸۴ صفحه به چاپ‌رسیده است.


یکی از تعالیم و شعارهای اساسی و ریشه‌دار اسلامی "اخوت" میان مسلمانان است. متاسفانه امروزه یکی از پدیده‌های شوم و خطرناک که زمینه‌ی انحطاط جوامع اسلامی را فراهم کرده، نفاق، اختلاف و جدایی توده‌ها از یک‌دیگر است.


علمای اسلامی نیز با توجه به آموزه‌های اسلام به خصوص قرآن کریم و سیره‌ی رسول اکرم (ص) به تقویت روحیه‌ی برادری میان مسلمانان می‌پردازند. نگارنده در کتاب حاضر موضوع اخوت اسلامی را مطرح می‌سازد و به اساس این اصل در اسلام می‌پردازد.


وی ضرورت، اهمیت، مبانی و موانع اخوت را بیان و وظایف دانشمندان مسلمان را در راه ایجاد برادری ذکر می‌نماید. هم‌چنین دیدگاه یکصد و پنجاه و چهار دانشمند اسلامی درباره‌ی مذاهب اسلامی و اخوت میان مسلمانان را بیان می‌کند.


برخی از این دانشمندان عبارتند از: شیخ محمود شلتوت، محمد فحام، شیخ محمد غزالی، و شیخ محمد جواد مغنیه.


| شناسه مطلب: 105874




معرفی کتاب اخوت



نظرات کاربران