چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت

چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارند؟ / سه وظیفه مهم مسلمانان در زمان غیبت

استاد حوزه علمیه گفت: در زمان غیبت سه وظیفه بر عهده‌داریم که نخستین وظیفه استقامت بر مسیر معصومین(ع) است، نباید بر اساس زخم‌زبان میدان را ترک کنیم بلکه باید همواره در مسیر حضرت ولی‌عصر(عج) گام برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ظهیری در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان که در امام‌زاده علی بن جعفر( ع) برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که در آخرالزمان زندگی می‌کنند در سخت‌ترین دوران هستند و اینکه ایمان خود را حفظ کنند بسیار باارزش است.


وی افزود: برخی از افراد نسبت به برخی از کارها و برنامه‌های زندگی‌شان دچار کمبودهایی هستند ولی امام زمان(عج) فرمودند کسانی که با ما ارتباط داشته باشند نسبت به آن‌ها توجه داریم.


 امام زمان(عج) همواره حافظ و نگهدار شیعیان هستند


استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام زمان (عج)حافظ و نگهدار شیعیان هستند و نباید نگران موضوعی باشیم، البته امام زمان(عج) فقط مختص شیعیان نیستند بلکه ولایت شان بین‌المللی است و اگر فردی در دنیا زندگی می‌کند همه عنایتی که امام عصر(عج) به وی دارد غیرقابل‌انکار است.


ظهیری عنوان کرد: به لطف خدا اکثریت مردم ایران شیعه هستند، یکی از موضوعاتی که درباره ولایت امام زمان(عج) وجود دارد برخی افراد تلاش می‌کردند که مانع ولایت امام (ع) شوند ولی به لطف خدا این موضوع محقق نشد.


غیبت امام زمان(عج) یکی از آزمون‌های بزرگ الهی برای جامعه اسلامی است


وی تصریح کرد: غیبت دارای آثار و فوایدی است و هیچ‌کسی غیر از خداوند ریشه غیبت را نمی‌داند و این‌گونه نیست که مردم در دوران غیبت دست‌خالی باشند بلکه در این دوران سه وظیفه بر عهده‌دارند.


استاد حوزه علمیه گفت: این موضوع برای نسل جوان سؤال می‌شود که چرا امام زمان(عج) در غیبت قرار دارد، امام صادق(ع) فرمودند که ما و پروردگار علت غیبت امام زمان(عج) را می‌دانیم و هیچ‌کسی نمی‌داند.


ظهیری ادامه داد: در زمان غیبت سه وظیفه بر عهده‌ داریم که نخستین وظیفه استقامت بر مسیر معصومین(ع) است، دومین وظیفه نیز که بر عهده‌داریم نباید بر اساس زخم‌زبان میدان را ترک کنیم بلکه باید همواره در مسیر حضرت ولی‌عصر(عج) گام برداریم همچنین سومین موضوع "انتظار" است.


 "انتظار فرج" بال پرواز است و قدرت حرکت به انسان می‌دهد


وی بیان کرد: اهل‌بیت(ع) می‌فرمایند "انتظار فرج" بال پرواز است و قدرت حرکت به انسان می‌دهد و کسی که در زندگی‌اش منتظر باشد نیروی خوبی به دست می‌آورد و در این مسیر استوار می‌ماند.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به لطف خدا از افتخارات ایران اسلامی انتظار امام زمان(عج) است، ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) دیر و زود دارد ولی سوخت‌وسوز ندارد و قرآن وعده داده است و درنهایت امام زمان(عج) ظهور می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران