سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی

سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن در آستان مطهر علوی

دبیرخانه آستان مطهر علوی از آغاز سومین دوره مسابقه ملی تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «سید هانی موسوی» مسئول برگزاری مسابقه ملی قرآن گفت: مسابقه ملی تلاوت قرآن برای سومین سال متوالی با نظارت دبیرخانه آستان مطهر علوی و شبکه ماهواره ای آستان مطهر علوی برگزار می شود. این مسابقه هرسال در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


موسوی افزود: این مسابقه فرصتی برای قاریان شرکت کننده فراهم می کند تا در این مسابقه بایکدیگر به رقابت بپردازند.


وی ادامه داد: این مسابقه باهدف خدمت به قرآن کریم، پرورش توانایی شرکت کنندگان و سهیم شدن دراین فعالیت متمایز قرآنی برگزار می شود.


مسئول برگزاری مسابقه ملی قرآن گفت: بیش از 300 نفر در این مسابقه با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 45 قاری وارد مرحله اول می شوند. سپس 15 نفر از این قاریان به مرحله دوم راه می یابند. از این تعداد پنج قاری به مرحله سوم و پایانی می رسند تا سه قاری برگزیده مشخص شود. نفر اول این مسابقه افتخار دارد تا از گلدسته حرم مطهر علوی تلاوت و اذان بگوید. برای سه نفر برگزیده جوایز نقدی اهدا خواهد شد.


موسوی درباره کمیته داوران گفت: کمیته برگزارکننده این مسابقه بهترین اساتید و قاریان را برای داوری سه مرحله انتخاب کرده است. کمیته داوران در مرحله اول شامل «سید دکتر حسین حکیم» قاری و موذن آستان مطهر علوی به عنوان داور قواعد تجوید، «شیخ دکتر احمد نورالدین الترکمانی» خطیب مسجد جامع در القلعه درکرکوک به عنوان داور وقف و ابتداء،«استاد حیدر الخزاعی» مدیر موسسه علوم قرآن المجتبی در میسان به عنوان داور نغم و استاد «وسام عبدالسادة» مدیر کمیته قاریان در انجمن قرآنی‌ها در بصره به عنوان داور صوت است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران