قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره) قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره)

قرآن، رمضان و سیره امام خمینی(ره)

امام خمینی(ره) در هر فرصتى که به دست مى آوردند، حتی اندک، قرآن مى‌خواندند ایشان در ماه مبارک رمضان، هر روز ده جزء قرآن مى‌خواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در کتاب «برداشت‌هایى از سیره امام خمینى(ره)»، جلد سوم صفحات ۷ و ۱۹۸ و کتاب «پابه‌پاى آفتاب» جلد یکم صفحه ۱۸۱ درباره توجه ویژه امام(ره) به قرائت قرآن چنین نوشته شده است: امام در هر فرصتى که به دست مى آوردند، ولو اندک، قرآن مى‌خواندند. بار‌ها دیده شد که امام، حتى در دقایقى قبل از آماده شدن سفره که معمولاً به بطالت مى‌گذرد قرآن تلاوت مى‌کنند! امام(ره) بعد از نماز شب تا وقت نماز صبح، قرآن مى خواند.


یکى از اطرافیان امام مى‌گوید: امام(ره) در نجف، چشمشان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند. دکتر بعد از معاینه چشم امام(ره) گفت: «شما باید چند روزى قرآن نخوانید و به چشمتان استراحت بدهید».


امام(ره) خندیدند و فرمودند: «دکتر، من، چشم را براى قرآن خواندن مى‌خواهم! چه فایده‌اى دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم؟ شما یک کارى کنید که من بتوانم قرآن بخوانم».


در ماه رمضان یکى از همراهان امام(ره) در نجف، اظهار مى‌کرد که امام خمینى(ره) در ماه مبارک رمضان، هر روز ده جزء قرآن مى‌خواندند، یعنى در هر سه روز، یک بار قرآن را ختم مى‌کردند.


علاوه بر آن، هر سال چند روز قبل از ماه مبارک رمضان، دستور مى‌دادند که چند ختم قرآن براى افرادى که مد نظر مبارکشان بود، قرائت شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران