اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه

اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به حمله فردی به یک پلیس با چاقو، گفت: در مبارزه با تروریسم اسلامی، تسلیم نخواهیم شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه جمعه (3 اردیبهشت ماه) در پیامی در توییتر پیامی اسلام‌هراسانه منتشر کرد.


وی در این پیام توییتری با اشاره به حمله عصر جمعه به یک پلیس زن در یکی از شهرهای اطراف پاریس نوشت: «در مبارزه علیه تروریسم اسلامی، تسلیم نخواهیم شد».


عصر جمعه فردی با چاقو یک پلیس زن را در ورودی ساختمان اداره پلیس در خارج از پاریس مورد حمله قرار داد. این حادثه در شهر «رامبویلت» در خارج پاریس، پایتخت فرانسه روی داده است.


پلیس فرانسه اعلام کرد: فرد مهاجم اصالتی تونسی داشته و به دلیل جراحات وارده هنگام بازداشت، جان داده است.


رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند که فرد مهاجم هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده و تلاش کردند تا این حادثه را به مسلمانان نسبت دهند.


چندی پیش نمایندگان پارلمان فرانسه قانونی را که ضد اسلام و مسلمانان است، تصویب کرد.


بر اساس این قانون که 70 بند دارد، دولت فرانسه این امکان را دارد تا مدارس مذهبی و عبادتگاه‌ها را تعطیل کرده و مانع از انجام سخنرانی‌هایی که به زعم دولت فرانسه افراط گرایانه است، شود.


پیش از این نیز «مارین لوپن» سیاستمدار راست افراطی و رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنانی پیشنهاد داده بود که حجاب مسلمانان در اماکن عمومی این کشور ممنوع شود.


چندی پیش نیز «مارلین شیبا» وزیر شهروندی فرانسه گفته بود که وی نمی‌تواند تحمل کند که ببیند دختر بچه‌ها حجاب داشته باشند.


وی که با شبکه ال‌سی‌آی فرانسه مصاحبه می‌کرد، در بخشی از مصاحبه خود گفته بود: نمی‌توانم تحمل کنم دختر بچه‌ای که 5 سال دارد حجاب داشته باشد.




نظرات کاربران