خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی
خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی

خدمت‌رسانی 7000 خادم سلامت در حرم مطهر رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از خدمت‌رسانی 7 هزار خادم سلامت در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد توکلی در گفتگو با آستان نیوز، ضمن ارائه گزارشی از خدمات این معاونت در یکسال گذشته عنوان کرد: حرم امام رضا(ع) در 15 ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا حال و هوای متفاوتی داشته است.


وی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، خادمان بارگاه منور رضوی پیش از انجام هر کاری، سلامت زائران را مورد توجه قرار داده و خدمات ویژه ای را در این زمینه ارائه کردند.‌


معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: در همین راستا، خدمت جدیدی در حرم مطهر رضوی پایه‌گذاری شد و حدود 7 هزار خادم در راستای حفظ سلامت و بهداشت زائران ساماندهی شدند و به صورت روزانه 500 خادم مسئولیت سلامت زائران را بر عهده گرفتند.


اهداء 105 هزار بسته معیشتی به نیازمندان
وی یکی از تبعات ویروس کرونا را مسائل اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه همه گیری کرونا موجب شد خیلی از خانواده‌ها حتی در تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود ناتوان باشند؛ خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) نیز که همواره در رفع نیازهای جامعه پیشگام هستند دست به کار شدند و 105 هزار بسته معیشتی را با مشارکت بنیاد کرامت رضوی آماده و بین نیازمندان سطح کشور توزیع کردند.


توکلی تصریح کرد: پس از بسته شدن درهای حرم مطهر رضوی به واسطه شیوع ویروس کرونا، جمعی از خادمان خیر بارگاه منور رضوی برای یاری محرومان و نیازمندان شهر مشهد، فرآیند آماده‌سازی بسته‌های معیشتی را در قالب طرح «رزمایش مهربانانه» در رواق های امام خمینی(ره) و کوثر حرم مطهر رضوی آغاز کردند.


اهداء 1 میلیون و 700 هزار زیارت نامه به زائران
وی با بیان اینکه مسئله زیارت مقوله بسیار مهمی است  که در هیچ شرایطی نباید فراموش شود، عنوان کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و اهمیت سلامت زائران از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون 1 میلیون و 700 زیارت نامه تهیه و تولید شده و به صورت کاور شده در ورودی‌های حرم مطهر رضوی به زائران اهدا شده است.


توزیع 10 میلیون ماسک در حرم
به گفته این مقام مسئول از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون حدود 10 میلیون ماسک بین زائرین و مجاورین این آستان ملکوتی توزیع شده است.


وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 550 تُن محلول ضدعفونی‌ کننده سطوح و 75 تن محلول ضدعفونی کننده دست نیز در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) مورد استفاده قرار گرفت تا با رعایت دستورالمعل‌های بهداشتی، بستر مناسبی برای حضور زائران فراهم شود.


وی با اشاره به توزیع غذای متبرک در حاشیه شهر مشهد در ایام ماه مبارک رمضان گفت: غذای متبرک مهمانسرای حضرت به صورت بیرون بر در سطح حاشیه شهر مشهد تقدیم نیازمندان می‌شود و در ایام ماه مبارک رمضان، برای زائرانی که به قصد اقامه نماز جماعت به حرم مشرف می شوند نیز افطاری سبکی در نظر گرفته شده که تقدیم  آنان می‌شود.


آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط خدام  
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی آزادسازی زندانیان غیر عمد را از دیگر خدمات این معاونت ذکر کرد و گفت: خادمان این بارگاه نورانی آستین همت را بالا زده و شرایط آزاد سازی جمع زیادی از زندانیان غیر عمد را فراهم کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، در قالب اعزام گروه‌های چند نفره خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برای گرفتن رضایتمندانه از شکات و همچنین برقراری سازش در قبال پرونده‌های مالی در حال اجراست.


| شناسه مطلب: 106050




حرم رضوی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران